NOWOŚĆ: Potrzebujesz szybkiego wsparcia bez oczekiwania na termin? Sprawdź moje produkty w sklepie! >>
jak-budowac-spolecznosc-i-szukac-klientow-bez-presji-Agata-Borowska-Podkastynacja-Tysiac-Znakow-Sylwia-Rospondek-CzarujeSlowami

Ja wiem, że prowadzisz ten Instagram, bloga czy profile w social mediach w konkretnym celu: żeby zarabiać i rozwijać swój biznes. Ale czy naprawdę musisz siedzieć po 8 godzin dziennie na Insta i dodawać po 50 postów, żeby to działało?

Spis treści:

  1. Wersja wideo
  2. Wersja audio
  3. Wersja tekstowa
  4. Lista osób, miejsc i książek wymienionych w podcaście

Jak budować społeczność i szukać klientów w social mediach bez presji?

  • Jak działać w social mediach bez presji?
  • Jak nawiązywać prawdziwe relacje w social mediach?
  • Jak budować społeczność i zdobywać klientów w mądry sposób?

O tym wszystkim rozmawiałam z Agatą Borowską – bo jeśli ma być bez presji, to tylko z Agatą. Sprowokował nas do tego artykuł Dym i lustra. Suma wszystkich influencerskich ściem na Spider’s Web, w którym autorzy wypunktowali wszystkie głupie metody budowania społeczności, zdobywania lajków i obserwatorów.

Spotkałyśmy się, żeby wspólnie zastanowić się nad tym, czy wielkie zasięgi i wielkie liczby są nam w ogóle do czegoś potrzebne, czy serio trzeba całymi godzinami siedzieć na Instagramie i komentować posty, które nas nie interesują.

Bo może są jednak lepsze metody, żeby budować swoje social media i zdobywać klientów BEZ PRESJI?

Iza Szewczyk
@ride_read_repeat

Wersja wideo

Dowiedz się więcej z transmisji na żywo zapisanej na moim Instagramie:

Obejrzyj zapis transmisji

Wersja audio

Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Posłuchaj na Spreaker

Posłuchaj na Spotify

Wersja tekstowa

Kim jest Agata?

Agata Borowska – specjalistka od contentu, recyklingu treści i zdejmowania presji z twórców w sieci.

Poznałyśmy się na żywo i okazało się, że Agata jest wyższa, niż mi się wydawało, ale poza tym zupełnie taka sama jak w internecie.

Agata roztacza wokół siebie kreatywną energię. Podczas niewinnego popychania pierdół w DM-ach potrafi Cię naprowadzić na 5 pomysłów na Rolki i 2 pomysły na live’y, i to się, ku*wa, nigdy nie kończy… No, zwariować można. Ale dzięki temu się tutaj dziś spotykamy.

Agata utwierdzi Cię też w przekonaniu, że recykling treści działa, pomoże Ci poluzować tam, gdzie Cię ciśnie i przekona, że nie warto się orać.

Przedstawiam Ci Agatę Borowską, wirtualną asystentkę twórców i twórczynię Podkastynacji!

Lista osób, miejsc i książek wspomnianych w podcaście

Linki

Gdzie znajdziesz Agatę Borowską, wirtualną asystentkę twórców?

Materiały, filmy i książki, o których wspominamy w rozmowie:

Jak budować społeczność i zdobywać klientów bez presji?

Prowadzisz biznes. Ktoś Ci powiedział, że trzeba go promować w social mediach, na przykład na Instagramie. I siedzisz teraz na tym Insta godzinami, dodajesz po 50 postów dziennie… i nadal nic. Czy w social mediach chodzi tylko o zasięgi i wielkie liczby? Czy to wszystko jest potrzebne, żeby zarabiać dzięki social mediom i Instagramowi?

Kilka ciekawych wniosków z naszej rozmowy

  • Daj sobie spokój z kupowaniem followersów i działaniem w grupkach wzajemnego wsparcia. Czy serio chcesz mieć takich odbiorców na siłę, którzy komentują, bo muszą, a Twoje treści wcale ich nie interesują? Szkoda czasu, energii i pieniędzy na takie działania!
  • W social mediach chodzi o relacje, a nie o liczby. I o to, żeby nawiązywać te relacje, reagować, komentować naturalnie, a nie z nastawieniem na zysk (bo widać, kiedy to nie jest szczere).
  • Wcale nie musisz mieć dużo followersów, żeby zarabiać na Instagramie/social mediach w ogóle – czasami już przy 100 followersach znajdujesz klientów; ja już przy 600 followersach dostawałam propozycje współpracy (wszystko dzięki wskazówkom od @tojarafi w ramach Instagram Business Club).
  • Przemyśl sobie dobrze: im niższa stawka, tym więcej pracy Cię czeka. Niska stawka oznacza, że musisz zdobyć więcej klientów. Na przykład, przy 15 zł/1000 zzs te liczby robią się kolosalne, bo musisz zdobyć 20 klientów, dla których napiszesz teksty po 10 000 zzs, żeby zarobić chociaż te 3 000 zł (a umówmy się, w copywritingu to wcale nie jest jakieś super wynagrodzenie za miesiąc pracy). Znacznie łatwiej jest podnieść stawkę do 30 zł/1000 zzs i znaleźć 10 klientów. A jak będziesz rozwijać się, uczyć marketingu i sprzedaży, to możesz pisać za jeszcze wyższe stawki!
  • Warto być autentycznym w social mediach. Niektórzy boją się być sobą, żeby nie odstraszyć klientów, a to działa zupełnie inaczej! Pokaż jakiś ludzki pierwiastek, pokaż siebie i potraktuj to jako filtr na odbiorców/klientów, żeby przyciągać tych właściwych, z którymi jest Ci najbardziej po drodze. To Ci przyniesie znacznie lepsze i trwalsze efekty.

To co ci influencerzy robią, żeby budować swoje społeczności? I co jest średnim pomysłem w tej kwestii?

Przede wszystkim – może to nie są influencerzy, a dopiero aspirujący influencerzy. Bo chociaż podobno słowo “influencer” źle się kojarzy, to mnie kojarzy się dobrze. Ja obserwuję tylko takich, którzy przekazują super wartość, polecają super produkty, z których jestem zawsze zadowolona.

Największe błędy w budowaniu społeczności:

  • Kupujesz followersów – żeby robić wrażenie, że ooo, masz 5 000 odbiorców. A to tylko piękne liczby, a zero relacji, merytoryki, wartości.
  • Promujesz się w grupkach wsparcia – metoda stara jak internet, gdzie wymieniasz się komentarzami na siłę tylko po to, żeby mieć jakieś komentarze. A czy Ty serio chcesz gromadzić wokół siebie takich odbiorców? Instagram podobno potrafi wyłapać, że komentuje u Ciebie ciągle ta sama grupa osób w ten sam sposób i że to jest podejrzane.
  • Spędzasz całe dni na Instagramie i publikujesz 50 razy dziennie, bo eksperci tak zalecają – no OK, tylko Instagram to jest ich praca i oni mogą tutaj spędzać po 8 godzin. A czy dla Ciebie Instagram to jest Twoja praca, czy jednak robisz coś poza tym?

Buduj społeczność i zdobywaj klientów mądrze

Jeśli chcesz zarabiać w social mediach, zdobywać klientów – postaw na szczere relacje. Nie potrzebujesz presji, wielkich zasięgów i liczb, żeby mieć efekty! Bądź sobą, rób swoje, działaj tak, jak Ci wygodnie.

W ten sposób będziesz przyciągać właściwe osoby, z którymi nadajesz na tych samych falach. I ta społeczność będzie się budować niemal sama, naturalnie, a nie przez mozolne zdobywanie kolejnych cyferek. Poza tym dajesz sobie też wtedy szansę, żeby znajdować klientów, z którymi będziesz pracować tak, jak Tobie pasuje, w dobrej i zdrowej atmosferze, na warunkach, które Tobie odpowiadają.

Pozbawiasz się tego wszystkiego, kiedy na siłę ciśniesz te liczby – więc po co?

(…) nigdy nie wiesz, od jakiego większego pecha uchronił cię twój pech.

Cormac McCarthy

Pamiętaj, że kiedy coś Ci nie wychodzi, nie dostajesz zlecenia, albo klient rezygnuje – być może to jest po coś? Może ta współpraca wcale nie byłaby taka fajna, jak Ci się teraz wydaje? A może po prostu zrobiła Ci się przestrzeń na coś jeszcze lepszego?

Nie wpędzaj się w presję i nie pozwól na to innym.

W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!

Jak Ci się podobała nasza rozmowa? Co z naszych wskazówek weźmiesz sobie do serca? Daj mi znać w komentarzu!

06: Jak budować społeczność i szukać klientów w social mediach bez presji? Rozmowa z Agatą Borowską z Podkastynacji. Podcast #TysiacZnakow
Przewiń na górę