TO KONIEC - usuwam Wyzwanie Instakaruzela ze sklepu. OSTATNIA SZANSA - odbierz taniej o 70%! >>

jak-tworzyc-skuteczne-naglowki-Lukasz-Hodorowicz-Marketing-z-glowa-Tysiac-Znakow-Sylwia-Rospondek-CzarujeSlowami

Poznaj nasze sekrety i naucz się tworzyć nagłówki, które sprawiają, że Twój odbiorca przestaje scrollować, czyta, co masz mu do powiedzenia… i chce więcej!

W dzisiejszym odcinku rozmawiam z Łukaszem Hodorowiczem, autorem bestsellera “Rozszyfruj klienta”, ekspertem, który uczy dochodowego marketingu oraz pomaga firmom lepiej i więcej sprzedawać.

Spis treści:

  1. Wersja wideo
  2. Wersja audio
  3. Wersja tekstowa
  4. Linki

Wersja wideo

Obejrzyj zapis transmisji na Instagramie

Wersja audio

Posłuchaj w swojej ulubionej aplikacji podcastowej

Posłuchaj na Spreaker

Posłuchaj na Spotify

Wersja tekstowa

Linki

Sprawdź książkę Łukasza Jak rozszyfrować klienta: https://webep1.com/go/7db1e3e2e6

Moja strona: https://czarujeslowami.pl

Mój Instagram: https://instagram.com/czarujeslowami

Mój newsletter: https://czarujeslowami.pl/newsletter

Strona Łukasza: https://www.lukaszhodorowicz.pl/

Instagram Łukasza: https://www.instagram.com/lukasz.hodorowicz/

Bezpłatny newsletter Marketing z głową: https://www.lukaszhodorowicz.pl/newsletter-marketing-z-glowa/

Płatny newsletter Marketing Navigator: https://www.lukaszhodorowicz.pl/marketing-navigator/

Jak przykuć uwagę odbiorców, żeby przestali scrollować i zostali z Tobą?

Przepis jest bardzo prosty: twórz mocne nagłówki.

Oto najważniejsze wskazówki, jak tworzyć skuteczne nagłówki:

  • zwracaj uwagę na nagłówki, które przykuły Twoją uwagę, zapisuj je w jednym miejscu i dostosuj do swojego biznesu,
  • twórz nagłówki na podstawie sprawdzonych perswazyjnych schematów,
  • pisz nagłówek na końcu, żeby nie blokować się przed pisaniem właściwego tekstu.

Zastanawiasz się, co zrobić, żeby odbiorcy nie przewijali dalej Twoich treści? Jak wyróżnić się w ich feedzie i skłonić do czytania dalej tego, co chcesz im przekazać? Twórz lepsze nagłówki – w końcu to pierwsza rzecz, którą widzą Twoi odbiorcy. To właśnie nagłówek decyduje o tym, czy Twój odbiorca zatrzyma się u Ciebie czy będzie scrollował dalej i pójdzie do kogoś innego.

Czytaj dalej i dowiedz się, jak tworzyć skuteczne nagłówki nawet jeśli nie masz doświadczenia w pisaniu.

Dlaczego nagłówki są takie ważne?

Guru copywritingu i marketingu, David Ogilvy, zauważył kiedyś, że średnio 5 razy więcej osób przeczyta Twój nagłówek niż główny tekst. Są też badania, które potwierdzają, że 6 na 10 osób udostępnia post tylko na podstawie nagłówka, bez czytania głównej treści.

Sprawdzili to na przykład naukowcy z Uniwersytetu Columbia oraz satyryczna strona The Science Post. Na Science post opublikowano artykuł o tytule Badanie: 70% użytkowników Facebooka czyta tylko nagłówki artykułów naukowych przed skomentowaniem. Artykuł miał tylko nagłówek, a w treści wypełniacz Lorem ipsum. Nie przeszkodziło to 46 tysiącom odbiorców, którzy w krótkim czasie udostępnili post u siebie. 😉

Twój artykuł jest jak zjeżdżalnia. Nagłówek z kolei jest tą osobą na szczycie, która popycha Twojego klienta, żeby wreszcie się odważył i zjechał. Jeśli namęczysz się, żeby napisać świetny tekst, świetną reklamę lub ofertę, a zawalisz nagłówek, to zmarnujesz całą swoją pracę – bo tekstu i tak nikt nie przeczyta. Właśnie dlatego Ogilvy zalecał poświęcić tyle uwagi nagłówkom.

12 wskazówek, jak tworzyć skuteczne nagłówki

1. Używaj precyzyjnych danych w nagłówku i liczb

Dokładne liczby przyciągają uwagę, zachęcają do zapoznania się z tekstem i dodają wiarygodności Twoim treściom. Właśnie dlatego wciąż warto tworzyć nagłówki w stylu 5 sposobów na skuteczną karuzelę na Instagramie, 10 wskazówek, jak opracować skuteczny tekst na landing page czy 90,63% treści nie zyskuje ruchu z Google. Jak znaleźć się w pozostałych 9,37%?

2. Bądź konkretny

Nie pisz, że jesteś liderem branży i masz produkty najwyższej jakości, tylko to pokaż i udowodnij. Ludzie znieczulili się na takie hasła, bo w taki sposób pisze o sobie cała Twoja konkurencja. A dodatkowo – jak wyobrazić sobie “lidera branży” czy “najwyższą jakość”? To totalna abstrakcja.

Bądź konkretny. Zamiast pisać, że sprzedajesz smartfon wysokiej jakości, napisz, że będzie działał nawet po upadku z trzeciego piętra. W głowie klienta uruchamia to całą kaskadę myśli. On sobie sam układa historię: Aha, OK… On spadnie, ale nie rozwali się… To jest super jakości smartfon! A wniosek, do którego Twój klient dojdzie sam, jest dla niego bardziej wiarygodny.

3. Pisz nagłówek na końcu

W ten sposób unikniesz blokady pisarskiej – to raz. Poza tym, kiedy napiszesz już treść artykułu, znacznie łatwiej będzie Ci do niego dopasować dobry nagłówek.

4. Twórz kilka wersji nagłówka

Nie ograniczaj się do napisania jednego tytułu. Opracuj kilka, a nawet kilkanaście wersji nagłówka i wybierz najlepszy.

5. Twórz krótkie nagłówki

Nagłówki i tekst powinny być najkrótsze, jak to tylko możliwe. Szanuj czas swoich odbiorców i staraj się pisać krótko.

6. Używaj języka korzyści

Zastanów się, czego Twój odbiorca najbardziej pragnie i powiedz mu o tym już w nagłówku. Co zyska? Więcej czasu? Pieniędzy? Lepsze zdrowie?

7. Używaj języka straty

Korzyści korzyściami, ale najbardziej przekonująco działa niechęć do straty. Właśnie dlatego język straty to bardzo, bardzo mocna taktyka i warto z niej korzystać w nagłówku.

Być może na Twojego klienta nie zadziałają piękne opowieści o tym, ile pieniędzy zaoszczędzi dzięki Twojej lokacie. Ale kiedy zadzwonisz do niego raz, drugi i trzeci, i powiesz mu: Właśnie straciłeś 100 zł, bo trzymasz pieniądze na zwykłym koncie i zżera je inflacja, Twój klient od razu zdecyduje się na lokatę z oprocentowaniem.

8. Pamiętaj, że nagłówek nie jest po to, żeby sprzedawać

On ma dopiero przekonać Twoich czytelników do tego, żeby przeczytali Twój tekst.

Warto zdać sobie sprawę, że nagłówek nie jest po to, żeby sprzedawać.

My bardzo często już na tym etapie próbujemy napisać coś, co przekona naszych klientów do zakupu. Natomiast absolutnie to nie jest rolą nagłówka.

Rolą nagłówka jest coś innego. On ma przekonać Twoich czytelników do tego, żeby przeczytali Twój tekst. Tam dopiero będziesz sprzedawać. Ale w nagłówku tego nie próbuj.

Łukasz hodorowicz o roli nagłówków

9. Filtruj za pomocą nagłówka

Kiedy tworzysz reklamę na Facebooku, możesz sporo oszczędzić tylko dzięki dobremu nagłówkowi, który odfiltruje Twoich właściwych odbiorców. Na przykład, kiedy sprzedajesz buty sportowe, możesz w nagłówku zadać pytanie: Czy chcesz biegać bezpieczniej? i tym pytaniem odsiewasz te osoby, które w sportowych butach szukają czegoś innego niż bezpieczeństwo.

10. Opowiedz historię

W najsłynniejszym nagłówku Johna Caplesa Śmiali się, gdy siadałem do pianina, ale kiedy zacząłem grać… (They Laughed When I Sat Down At The Piano — But When I Started To Play!) jest opowiedziana cała historia. Autor pokazał przemianę, to, co było przed i to, co jest po (zgodnie z formułą copywriterską Before-After-Bridge). Tak właśnie wyglądają nagłówki storytellingowe.

11. Korzystaj ze sprawdzonych, perswazyjnych schematów

Nie musisz wymyślać nagłówków od zera. Możesz korzystać ze sprawdzonych schematów – wtedy 80% pracy to znalezienie odpowiedniego schematu, a 20% – Twoja kreatywność, którą musisz włożyć w dopracowanie nagłówka do Twojego biznesu. I te 20% Twojej kreatywności wystarczy, żebyś osiągnęła 20% efektów.

Oto 9 schematów nagłówków, które możesz wykorzystać w swoim biznesie:

  • jak: Jak pisać skuteczne nagłówki, które przykuwają uwagę klientów?
  • wyliczanki: 5 sposobów na skuteczne nagłówki
  • ktoś znany: Pisz nagłówki jak Netflix
  • korzyść: Pisz lepsze nagłówki i przyciągaj uwagę klientów
  • ból: Przestań tracić klientów przez słabe nagłówki!
  • korzyść i ból: Pisz lepsze nagłówki i przestań tracić klientów
  • historia: Śmiali się, gdy siadałem do klawiatury, ale kiedy zacząłem pisać nagłówki…!
  • precyzyjne dane i filtrowanie: 90,63% treści nie przyciąga uwagi nagłówkiem. Jak znaleźć się w pozostałych 9,37%?
  • przewrotne: Jeśli nie chcesz pisać skutecznych nagłówków, nie czytaj tego posta

12. Stwórz własną bazę nagłówków, które działają

Nie ma narzędzi, które stworzą skuteczny nagłówek za Ciebie. Jasne, możesz użyć czatu GPT i sztucznej inteligencji, ale zawsze będzie to od Ciebie wymagało dopracowania tytułu.

Najlepsze narzędzie do tworzenia skutecznych nagłówków możesz opracować samodzielnie. Wystarczy, że zaczniesz świadomie łapać się na tym, jakie nagłówki przykuły Twoją uwagę – i zapisywać je sobie w jednym miejscu, na przykład w Excelu, czy w notesie.

Taki plik to świetna baza nagłówków, z której możesz korzystać za każdym razem, kiedy tworzysz treści. Wystarczy, że wybierzesz przykładowy tytuł i dostosujesz go do swojego biznesu, na potrzeby tekstu, który tworzysz.

Podsumowanie

Oto wszystkie sposoby na to, jak tworzyć nagłówki, które powstrzymują Twoich odbiorców od scrollowania. Zanotuj sobie na później te 12 wskazówek:

  1. Używaj liczb
  2. Bądź konkretny
  3. Pisz nagłówek na końcu
  4. Twórz kilka wersji nagłówka
  5. Twórz krótkie nagłówki
  6. Używaj języka korzyści
  7. Używaj języka straty
  8. Pamiętaj, że nagłówek nie jest po to, żeby sprzedawać
  9. Filtruj za pomocą nagłówka
  10. Opowiedz historię
  11. Korzystaj ze sprawdzonych schematów nagłówków
  12. Stwórz własną bazę nagłówków

W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!

Jak Ci się podobał ten odcinek? Która z tych wskazówek najbardziej Cię zaskoczyła? Daj mi znać w komentarzu!

13: Jak przykuć uwagę odbiorcy, żeby przestał scrollować? Rozmowa z Łukaszem Hodorowiczem z Marketingu z głową. Podcast #TysiacZnakow
Przewiń na górę