TO KONIEC - usuwam Wyzwanie Instakaruzela ze sklepu. OSTATNIA SZANSA - odbierz taniej o 70%! >>

Jak wykorzystać treści na stronę od copywritera - madry recykling tresci

Zamawiasz treści od copywritera na swoją stronę internetową. Wstawiasz je do zakładek i… zostawiasz? A czy wiesz, że możesz tych tekstów użyć ponownie także w innych miejscach? Czytaj dalej i sprawdź, do czego jeszcze przydadzą Ci się Twoje opisy do zakładek na stronie www.

Zauważyłam u moich klientów, że treści na stronę traktują wyłącznie jako treści na stronę. W najlepszym razie wstawiają je do zakładek, publikują i na tym koniec. Czy to błąd? Niekoniecznie. Ale właśnie dlatego chcę Ci powiedzieć, że te treści, które już raz zamówiłaś, zapłaciłaś za nie, mogą Ci się przydać jeszcze wielokrotnie.

Spis treści:

  1. Zadbaj o komunikacyjną spójność
  2. Mądry recykling treści – gdzie możesz wykorzystać swoje teksty ze strony internetowej? 6 miejsc
  3. Jak to zrobić dobrze?
  4. Kiedy to nie zadziała?
  5. Podsumowanie

Zadbaj o komunikacyjną spójność

Wierzę w coś takiego, jak w spójność komunikacji – czyli w to, że niezależnie od miejsca (Twoja strona, social media, blog, newsletter), komunikujesz się ze swoimi potencjalnymi klientami w podobny sposób. W to, że w każdym z tych miejsc podobnie albo tak samo piszesz o swoich klientach, swojej ofercie, swojej marce.

Brzmi nudno? Wcale nie! Tu chodzi o to, że budujesz w ten sposób w swoich odbiorcach trwałe skojarzenia z Twoją marką. Jeśli robisz to konsekwentnie, w pewnym momencie wystarczy, że zobaczą 1-2 zdania tekstu i już wiedzą, że to Ty go opublikowałaś. Kiedy używasz zawsze tego samego, charakterystycznego powitania (jak radosne “Dzieńńń doberrreczek!” u Doris na Instagramie), typowych dla siebie słów, odbiorcy zaczynają kojarzyć je z Tobą.

I do tego efektu dążymy – a teraz podpowiem Ci, jak go osiągnąć dzięki ponownemu wykorzystaniu Twoich tekstów.

Mądry recykling treści – gdzie jeszcze możesz wykorzystać swoje treści na stronę? 6 miejsc

1. Opublikuj fragmenty jako posty w social mediach

Nie masz pomysłu na swoje posty i stories w social mediach? Jeśli masz teksty na stronę internetową, możesz wykorzystać ich wybrane fragmenty do tego, żeby opowiedzieć o swojej ofercie, konkretnej usłudze, albo po prostu o swojej marce.

Takie treści warto też stworzyć w formie przypiętych postów i wyróżnionych stories na Instagramie. Z opisów na stronę możesz wyciągnąć informacje o swojej marce (kim jesteś), o swojej ofercie (co robisz dla klientów) i np. opinie od Twoich dotychczasowych klientów. Takie przypięte na stałe, wyróżnione karuzele i posty na Twoim profilu pomagają Ci sprzedawać Twoje produkty i usługi – bo osoby, które zaglądają po raz pierwszy na Twój profil, od razu trafiają na te najważniejsze informacje o Tobie, zamiast przypadkowych postów.

2. Wykorzystaj je jako bio / opisy profili w podcaście i social mediach

Nie wiesz, jak opisać swoją markę w tych kilkudziesięciu/kilkuset znakach, które masz do swojej dyspozycji w opisach profili? Wykorzystaj to, co napisał o Twojej marce copywriter. Wybierz najważniejsze zdanie, komu pomagasz i w czym, i umieść je w swoim bio.

3. Użyj ich jako powitania w podcaście / na YouTube / w reels / w tik tokach

Kolejna rzecz, na którą być może brakuje Ci pomysłu, to stałe powitanie w treściach mówionych – np. w podcaście / w filmach na YouTube / reels / tik tokach. Wiele osób nie stosuje takiego powitania regularnie, bo nie wiedzą, w jaki sposób przedstawić się słuchaczom / widzom. Tymczasem dostajesz od copywritera opis O mnie / O nas – to doskonała baza do stworzenia takiego powitania!

Wystarczy, że wykorzystasz kilka najważniejszych zdań: kim jesteś, co robisz, komu i w czym pomagasz. Pamiętaj, żeby skupić się na tym, co najważniejsze dla Twoich potencjalnych klientów – czyli jaki ich problem pomagasz im rozwiązać.

4. Skopiuj je do bio / opisu prelegenta na konferencji (i w prezentacji)

Kolejna rzecz, która wielu prelegentom spędza sen z powiek: wiadomość Wyślij zdjęcie i opis o sobie od organizatora konferencji. I co tu o sobie napisać? W zasadzie nie musisz pisać nic – po prostu wykorzystaj opis O mnie, który opracował dla Ciebie copywriter.

Oczywiście, skup się na tym, co najważniejsze dla odbiorców i Twoich potencjalnych klientów – jak możesz im pomóc i jakie problemy rozwiązujesz.

5. Wykorzystaj je w mailach do klientów

Maile do klientów także dobre miejsce, by budować spójność swojej marki. Możesz opracować szablony maili (np. z informacją, jak przebiega współpraca albo mail z ofertą), w których korzystasz z fragmentów tych samych opisów, które masz na stronie.

Możesz też ich użyć w podpisie maila. Oczywiście, w samej sygnaturze e-mail masz mało miejsca. Tutaj znacznie więcej zrobisz za pomocą identyfikacji wizualnej, czyli stosując charakterystyczne kolory i fonty swojej marki, ale ale… możesz wykorzystać też jakieś chwytliwe hasło czy slogan, który opracował dla Ciebie copywriter.

6. Użyj ich w prezentacji / ofercie PDF dla klientów

Wysyłasz prezentacje do klientów lub oferty w PDF? Pamiętaj, żeby umieścić tam krótki opis O mnie / O nas i opis swoich usług. Nie musisz go tworzyć od nowa – wystarczy, że wykorzystasz to, co napisał dla Ciebie copywriter. Dzięki temu nie musisz tworzyć tego wszystkiego zupełnie od zera.

Jak to zrobić dobrze?

Większość miejsc, w których możesz ponownie wykorzystać treści od copywritera, zmusi Cię do skrócenia tych tekstów, wykorzystania ich fragmentów, być może lekkiego przeredagowania. Jeśli piszesz i potrafisz robić to dobrze, na pewno poradzisz sobie z tym samodzielnie.

Jeśli nie piszesz, nie wiesz, jak to robić i nigdy tego nie robiłaś – poproś copywritera o opracowanie tych treści na potrzeby określonych miejsc.

Pamiętaj, że w opisach bio czy w poście z ofertą nie ma miejsca na długie opisy Twojej firmy – tam przekaz musi być krótki, konkretny i przykuwający uwagę. Klient, który chce sprawdzić wycenę, raczej nie ma czasu czytać o historii Twojej firmy. Dlatego właśnie odpowiednie sformułowanie tego jest tak ważne.

Kiedy to nie zadziała?

UWAGA!

Pamiętaj, że first things first. Musisz mieć najpierw przykuwające uwagę treści na stronę – i moje wskazówki dotyczą wyłącznie dobrych, skutecznych, ciekawie napisanych tekstów. Jeśli piszesz na swojej stronie (lub dostajesz od copywritera) mdłe hasła o zespole pasjonatów i ekspertów, to raczej nie możesz oczekiwać pozytywnych efektów.

Trudno też oczekiwać efektów, jeśli we współpracy z copywriterem nie wypełniasz szczegółowo briefu i nie opowiadasz mu o swojej marce. On musi usłyszeć od Ciebie jak najwięcej, żeby być w stanie oddać to, co najważniejsze, wyłapać Twój charakterystyczny język, podejście, sposób opowiadania. Bez tego nie otrzymasz wyróżniających Twoją markę treści. Copywriter nie jest jasnowidzem, który na podstawie Twojej dotychczasowej strony internetowej od razu rozpozna, jakim typem marki jesteś. Dane i informacje to podstawa we współpracy!

Podsumowanie

Jest 6 miejsc, w których możesz wykorzystać treści, które otrzymałaś od copywritera na swoją stronę internetową. Najlepiej, jeśli użyjesz fragmentów – nie musisz kopiować wszystkiego słowo w słowo. Jeśli nie wiesz, jak zredagować treść karuzeli na Instagram czy bio do profilu na podstawie opisów opracowanych przez copywritera, po prostu go o to poproś. Na pewno Ci pomoże!

To gdzie jeszcze wykorzystasz teksty, które napisał dla Ciebie copywriter na stronę www? Jakie masz na to pomysły? Daj znać w komentarzu, jeśli masz jeszcze kolejne pomysły!

A jeśli potrzebujesz skutecznych treści wizerunkowych na swoją stronę internetową, pisz do mnie śmiało – z przyjemnością Ci pomogę!

Jak wykorzystać treści na stronę internetową od copywritera w innych miejscach? 6 pomysłów na mądry recykling tekstów na stronę www
Przewiń na górę