1 000 zzs, 1 000 znaków ze spacjami – ile to stron i co to dla Ciebie oznacza? Praktyczny przewodnik dla przedsiębiorczyń

1000 zzs 1000 znaków ile to stron co to znaczy 1000 zzs

Co to jest to 1 000 zzs? Ile stron mieści się w 1 000 znaków ze spacjami i dlaczego copywriterzy rozliczają się właśnie w ten sposób? Jeśli copywriter zaproponował Ci stawkę za 1 000 zzs, a Ty nie do końca wiesz, czego oczekiwać, przeczytaj ten wpis. Wszystko Ci w nim wyjaśnię!

Spis treści:

  1. Co to jest 1 000 zzs?
  2. Dlaczego copywriterzy rozliczają się za 1 000 zzs?
  3. Jakich tekstów nie warto wyceniać tylko na podstawie długości?
  4. Jak sprawdzić ile znaków i stron ma tekst?
  5. 1 000, 1 125, 1 800 znaków ze spacjami – ile to stron i słów?
  6. Jaką długość powinien mieć artykuł na blogu, landing page i post w social mediach?
  7. Ile znaków można napisać w godzinę?

Co to jest 1 000 zzs/1 000 znaków ze spacjami?

1 000 zzs to inaczej 1 000 znaków ze spacjami – jednostka długości tekstu, której copywriterzy najczęściej używają do rozliczania się z klientami. To sposób, który pozwala określić nakład pracy copywritera.

Oczywiście, są także inne sposoby rozliczenia niż stawka za 1 000 znaków ze spacjami. Może to być:

  • stawka za projekt (treść na landing page, artykuł, cykl artykułów, pojedyczny post, cykl postów na miesiąc)
  • stawka godzinowa
  • stawka za miesiąc współpracy
  • stawka za liczbę słów
  • stawka za stronę A4/znormalizowaną stronę
  • stawka za arkusz wydawniczy
  • stawka za 1 000 zbs/znaków bez spacji (bardzo rzadko spotykana)

Dlaczego stawka za znaki bez spacji jest rzadko spotykana? Bo spacje też są ważne. Jeśli nie wierzysz, SpróbujPrzeczytaćTenFragmentTekstuBezSpacji. I tak Ci to ułatwiłam, wstawiając wielkie litery na początku wyrazów. 😉

Mały offtop: czasami klienci pytają mnie też o stawkę za pojedynczy post do social mediów, ale uważam, że to nie jest najlepsza metoda rozliczenia – bo skłania do współpracy nad drobnymi zleceniami, w które trzeba się wdrożyć tak samo, jak w duże. Takie współprace oparte na opracowaniu treści 1 posta dla zupełnie nowego klienta nie są zbyt opłacalne, dlatego ja takie rzeczy robię tylko dla stałych klientów, z którymi już współpracuję, albo jako dodatek do większego zlecenia.

Tysiąc Znaków to także mój podcast o copywritingu sprzedażowym i tworzeniu skutecznych treści. Znasz go?

Dlaczego copywriterzy rozliczają się za 1 000 zzs?

Oto kilka powodów:

Łatwo sprawdzisz długość tekstu

Na tej podstawie możesz szybko oszacować czas i wysiłek włożony w pracę. Zupełnie celowo używam tutaj słowa oszacować – bo jednak tysiąc znaków tysiącowi znaków nierówne. 🙂

Łatwiej ustalić z góry stawkę za 1 000 znaków niż wycenę za cały projekt

Wycena za cały projekt przed jego wykonaniem jest trudniejsza, bo wymaga zaplanowania, ile potrwa praca nad nim. Jeśli copywriter nie ma doświadczenia, może mieć problem z oszacowaniem tego, albo wycenić projekt zbyt nisko w stosunku do swojego nakładu pracy.

Wycena za 1 000 znaków ze spacjami jest powszechna w branży copywriterskiej

Większość copywriterów rozlicza się w ten sposób, dzięki czemu coraz więcej przedsiębiorców zna ten sposób rozliczenia. Często klienci sami na starcie proszą o podanie stawki za 1000 znaków ze spacjami. Nowi copywriterzy na rynku dostosowują się do warunków i też proponują od razu stawkę za 1 000 znaków (a potem często uczą się, że taka wycena nie zawsze ma sens).

Łatwo zaplanować z góry budżet na copywriting

Jeśli copywriter ma stawkę 80 zł netto/1 000 znaków ze spacjami i ma dla Ciebie napisać artykuł na bloga na 5 000 znaków, to wiesz, że zapłacisz 400 zł + VAT (czyli 492 zł na fakturze). Za długi, dobry dla SEO artykuł na 10 000 znaków ze spacjami zapłacisz 800 zł netto (czyli 984 zł na fakturze).

Jakie są wady rozliczenia za 1 000 zzs?

Większe skupienie na liczbie znaków, zamiast na wartości tekstu

Wycena za 1 000 znaków ze spacjami może prowadzić do tego, że copywriter stara się napisać jak najwięcej tekstu (i leje wodę, tracąc uwagę odbiorcy), a z kolei klient stara się maksymalnie skrócić tekst (i nie wyczerpuje tematu).

Nie zawsze długość świadczy o wartości tekstu. Na pewno potwierdzisz, jeśli widziałaś w internecie teksty zaczynające się od długich banalnych wstępów w stylu: W dzisiejszych czasach wielu klientów copywritera spotyka się z wyceną za 1 000 znaków ze spacjami. Warto dowiedzieć się więcej, na czym taka wycena polega i czy zawsze jest rzetelna. W tym artykule przyjrzymy się wycenie za 1 000 znaków, na czym polega i jak policzyć liczbę znaków w tekście… No hej, jestem pewna, że mój wstęp trafił do Ciebie bardziej!

Pamiętaj jednak, że są teksty, które powinny być dłuższe – np. oferta sprzedażowa na landing page czy merytoryczny artykuł na blogu, którym chcesz poprawić pozycję swojej firmowej strony w wyszukiwarce. Takie teksty powinny odpowiadać na jak najwięcej pytań i wątpliwości Twoich klientów, a tego w 2 000 znaków nie da się zrobić. 🙂

Sprawdź Wyzwanie Instakaruzela i naucz się tworzyć skuteczne karuzele na Instagramie

Nie każdy tekst nadaje się do wyceny tylko na podstawie długości

Czasami długość tekstu nic nie mówi o jego faktycznej wartości dla marki.

Jakich tekstów nie warto wyceniać według stawki za 1 000 zzs?

Posty do social mediów

Bez sensu wyceniać za 1 000 zzs, kiedy te treści zwykle są krótsze. Posty w social mediach nie zawsze muszą być długie, często to tylko krótka zajawka mająca prowadzić do dłuższego artykułu na blogu, odcinka podcastu czy treści sprzedażowej na landing page.

Hasła i slogany

Jeśli wycenisz hasło Nike Just do it nawet według stawki 100 zł/1000 znaków ze spacjami, to masz tutaj 10 znaków, które kosztowałyby… 1 zł. No, pięknie brzmi, ale dobre hasło reklamowe czy slogan jest warte co najmniej 500-1000 razy tyle (od 500 zł wzwyż). Choćby dlatego, że zapada Twoim klientom w pamięć i kojarzy się już zawsze z Twoją marką.

Tekst na landing page

Jeśli ktoś wycenia stronę sprzedażową za znaki, to jest spora szansa, że nie ma doświadczenia w pisaniu tego typu perswazyjnych tekstów nastawionych na efekt. Tu nie długość jest najważniejsza, a użycie odpowiednich słów w odpowiednich miejscach.

Jak sprawdzić, ile znaków i stron ma tekst?

Najprostsza metoda to sprawdzenie tego w programie, w którym otwierasz tekst.

Jak sprawdzić liczbę znaków ze spacjami w programie Microsoft Word?

Opcja nr 1

Podgląd dla całego dokumentu możesz zobaczyć w pasku stanu w lewym dolnym rogu: Strona 1 z 2, Wyrazy: 624.

Kiedy klikniesz w liczbę wyrazów, otworzysz okienko z całą statystyką wyrazów w tekście: z liczbą stron, wyrazów, znaków bez spacjami, znaków ze spacjami, akapitów i wierszy.

Możesz też użyć skrótu klawiaturowego CTRL + Shift + G.

Opcja nr 2

W górnym pasku Worda (w tzw. Wstążce) kliknij w opcję Recenzja (znajdziesz ją zwykle między KorespondencjaWidok). Po rozwinięciu zobaczysz opcję Statystyka wyrazów (po Pisownia i gramatyka oraz Tezaurus). Kliknij w nią, by zobaczyć informacje o tekście: liczbę stron, wyrazów i znaków.

jak sprawdzić liczbę znaków w Wordzie

Jeśli chcesz sprawdzić informacje dla fragmentu tekstu, musisz go najpierw zaznaczyć w Wordzie.

Jak sprawdzić liczbę znaków ze spacjami w Google Docs?

W górnym menu kliknij w opcję Narzędzia, a następnie wybierz Liczba słów.

Możesz też użyć skrótu klawiaturowego CTRL + Shift + C.

jak-sprawdzic-liczbe-znakow-w-dokumentach-Google-w-Google-Docs-1

Jak sprawdzić liczbę znaków ze spacjami w aplikacji Pages?

Stuknij w ikonę otwartej książki, a następnie w opcję Pokaż liczbę wyrazów. Otworzy się okienko, w którym zobaczysz statystyki tekstu: znaki bez spacji, znaki ze spacjami, wyrazy, akapity i strony. Liczbę wyrazów zobaczysz też podświetloną na samym dole okienka.

jak-sprawdzic-liczbe-znakow-w-Pages-na-Macu-Apple

Jak sprawdzić liczbę znaków ze spacjami w przeglądarce? 2 sprawdzone narzędzia

W przeglądarce najbardziej polecam narzędzie Licznik Znaków. Wystarczy, że wkleisz swój tekst do okienka, a powyżej zobaczysz, ile ma łącznie znaków ze spacjami, wyrazów, akapitów, zdań, znaków bez spacjami i ile zajmie przeczytanie go w myślach lub na głos.

Możesz też zainstalować w przeglądarce wtyczkę Narzędzie liczenia znaków (podaję wersję dla Google Chrome). Wtedy możesz łatwo sprawdzać długość tekstu bezpośrednio w przeglądarce – wystarczy, że zaznaczysz interesujący Cię fragment i klikniesz prawym przyciskiem myszy. Otworzy Ci się menu – wybierz w nim Character Count Tool, żeby wyświetlić statystyki tekstu (liczbę znaków ze spacjami, liczbę, słow, liczbę zdań i akapitów).

Jak sprawdzić liczbę znaków za pomocą chatu GPT?

Najlepiej – wcale. 🙈 Być może przyszło Ci do głowy, że chat GPT policzy znaki za Ciebie. Niestety, chat podaje za każdym razem inną i wciąż niepoprawną liczbę znaków. Nie polecam używania go w tym celu.

1 000, 1 125, 1 800 znaków ze spacjami – ile to stron i słów? Ile znaków ma strona A4?

Tekst, który widzisz na poniższych zrzutach ekranu to font Lato w rozmiarze 12.

Ten tekst w całości ma:

  • 2 strony
  • 567 wyrazów
  • 2 946 znaków bez spacji
  • 3 489 znaków ze spacjami
  • 35 akapitów
  • 61 wierszy

Ile to jest 1 000 znaków ze spacjami?

1 000 znaków ze spacjami to ok. 2/3 strony A4.

1000 znaków ze spacjami - ile to jest stron
1 000 znaków ze spacjami to około 2/3 strony A4 (zaznaczone na szaro)

Ile to jest 1 125 znaków ze spacjami?

1 125 znaków ze spacjami to też ok. 2/3 strony A4.

1125 znaków ze spacjami - ile to jest stron
1 125 znaków ze spacjami to też około 2/3 strony A4 (zaznaczone na szaro)

Ile to jest 1 800 znaków ze spacjami?

1 800 znaków ze spacjami to zwykle cała strona A4 (tzw. arkusz znormalizowany A4).

1800 znaków ze spacjami - ile to jest stron
1 800 znaków ze spacjami to cała strona A4 (zaznaczone na szaro – tu akurat trochę ponad 1 strona)

Chcesz sprawdzić, ile kosztuje tekst albo 1 000 znaków ze spacjami? Zajrzyj tutaj:

Ile kosztują teksty? 10 powodów, dlaczego dobre treści nie mogą być tanie

Ile znaków powinien mieć artykuł na blogu, tekst na landing page i post w social mediach? Zalecane długości treści

Skoro już rozmawiamy o liczbie znaków, to może jeszcze kilka słów o odpowiednich długościach tekstów. I nie ma czegoś takiego, jak ustalenie odgórnie Ile znaków powinien mieć tekst? Jeśli zapytasz w ten sposób, usłyszysz ulubioną odpowiedź prawników i marketerów: To zależy.

A od czego zależy?

  • Od tego, jaki to tekst (artykuł na bloga, tekst na landing page)
  • Od tego, kto jest jego odbiorcą (grupą docelową – czy to np. zabiegana mama dwulatka, której chcesz sprzedać kurs, czy przedsiębiorca, który szuka dokładnych informacji o usłudze)
  • Od tego, jaki cel ma ten tekst (często oferty sprzedażowe są bardzo długie, żeby odpowiedzieć na różne wątpliwości odbiorców)
  • Od tego, gdzie zostanie opublikowany (w social mediach masz zdecydowanie mniej miejsca na tekst niż np. na firmowym blogu czy landing page)
  • Od tego, w jakiej formie zostanie opublikowany (ciągły tekst, karuzela na Instagramie ze slajdami i opisem, infografika na Instagramie z opisem)

Ile znaków powinien mieć artykuł na blogu?

Dobry artykuł na bloga powinien mieć od 2 500 do 8 000 znaków ze spacjami.

To taka średnia, ale… zanim zaczniesz pisać, sprawdź, jaką długość mają wpisy na dany temat na pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Może jesteś w stanie opracować dłuższą, lepiej wyczerpującą temat treść albo podejść do tematu w bardziej wyspecjalizowany sposób, żeby przeskoczyć te wpisy w Google?

Ile znaków powinien mieć landing page?

Myślę, że absolutne minimum to 3 000 znaków ze spacjami. Maksimum – nie ma. Wszystko zależy od tematu, jaki poruszasz, tego, jak drogi produkt sprzedajesz i jakie wątpliwości mogą mieć Twoi klienci.

Im więcej pytań i wątpliwości, na które trzeba odpowiedzieć, tym dłuższy landing page. Widziałam landing page’e, które miały po 30 000-40 000 znaków ze spacjami. To już praktycznie arkusz wydawniczy, objętość niewielkiego e-booka.

Ile znaków powinien mieć post na Instagramie?

Na Instagramie masz 2 200 znaków ze spacjami na opis (ok. 1 900 znaków ze spacjami na treść + ok. 300 znaków ze spacjami na 30 hashtagów).

Jeśli robisz rolkę, masz miejsce w wideo – ale nie przesadzałabym z napisami. Lepiej rozwinąć temat w opisie.

Jeśli robisz karuzelę, masz do tego ok. 10 slajdów z grafikami na dodatkowy tekst (polecam trzymać się limitu maksymalnie 300-350 znaków na slajd).

Ile znaków powinien mieć post na Facebooku?

Post na Facebooku może mieć do 63 206 znaków ze spacjami łącznie. Przy czym, żeby przeczytać całość, trzeba kliknąć Czytaj więcej.

Jeśli robisz karuzelę, to dodatkowo masz też miejsce na slajdach, ale tak, jak w przypadku Instagrama, polecam trzymać się maksymalnie 300-350 znaków na slajdzie. Plus zrobić opis na maksymalnie 2 000 – 3 000 znaków ze spacjami. Open Rate prawdę Ci powie. 😉

Ile znaków powinien mieć post na LinkedIn?

Na LinkedIn możesz dodać post o długości do 3 000 znaków. Jeśli dodajesz karuzelę, znowu masz do dyspozycji ok. 300-350 znaków na pojedynczych slajdach.

Uwaga! Dodaj swoją karuzelę w formacie PDF, a nie pojedynczych grafik! Będzie się lepiej wyświetlać i możesz ją też zaplanować na wybrany termin.

Ile znaków powinien mieć newsletter?

To zależy od Twoich odbiorców. Sama pisałam newslettery i na 2-3 000 znaków ze spacjami, i wypakowane wiedzą maile nawet do 10 000 znaków ze spacjami.

Ile znaków można napisać w godzinę?

Zastanawiasz się, ile znaków tekstu można napisać w godzinę? Mogę Ci podpowiedzieć, jak to wygląda w moim przypadku – jestem doświadczoną copywriterką i piszę od ponad 7 lat. Piszę bezwzrokowo, używając wszystkich 10 palców na klawiaturze – to ogromnie cenna umiejętność. Cieszę się, że poświęciłam trochę czasu, żeby się tego nauczyć!

Pokażę Ci tutaj kilka możliwości – ile trwa samo napisanie tekstu z głowy, a ile, jeśli muszę zrobić research, korektę i redakcję. Oceniam to na podstawie czasu, jaki poświęcam na pisanie dla siebie i dla moich klientek – przeliczyłam po prostu godziny poświęcone na opracowanie konkretnych treści na liczbę znaków.

Ile znaków jestem w stanie napisać w godzinę?

Samo pisanie na dobrze znany temat – średnio między 4 000 – 8 000 znaków ze spacjami w godzinę. Pod warunkiem, że znam temat na tyle, że jestem w stanie napisać wszystko z głowy. Tyle trwa napisanie przeze mnie tekstu np. na temat marketingu czy artykułu na blogu, czy tekstu dla stałego klienta.

Dlatego określam to jako samo pisanie – bo to faktycznie jest samo pisanie, bez researchu. Przykładowo, taki wpis na mojego bloga o długości 5 740 znaków ze spacjami pisałam ostatnio przez ok. 40 minut.

Pisanie + research – ok. 2 000 – 4 000 znaków ze spacjami w godzinę

Jeśli do opracowania tekstu potrzebuję researchu, tempo mojego pisania zmniejsza się do ok. 3 000 znaków w godzinę.

Pisanie + research + korekta i redakcja tekstu – ok. 1 000 znaków ze spacjami w godzinę

Jeśli do pisania dodam research przed pisaniem oraz staranną korektę i redakcję po pisaniu, jestem w stanie opracować ok. 1 000 znaków ze spacjami w godzinę. Czyli na tekst o długości 5 000 znaków łącznie potrzebuję co najmniej 5 godzin.

Jeśli w międzyczasie dojdą do tego ustalenia z klientem, dodatkowe uwagi do uwzględnienia – bywa, że czas rośnie o kolejną godzinę. Jeśli to ja publikuję tekst na Twoim landing page czy blogu, dochodzi jeszcze 30-60 minut.

Mam nadzieję, że po tym wyjaśnieniu już nie będę słyszeć: Potrzebuję tylko prostego tekstu.Co to dla Pani? Godzinka i Pani napisze.

Napisać to i może, ale tu jeszcze sporo innych rzeczy trzeba zrobić, żeby opracować od podstaw naprawdę dobry i skuteczny tekst. 🙂

I co? Teraz wszystko jasne i już wiesz, co to jest 1 000 znaków? Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, zadaj je w komentarzu lub po prostu napisz do mnie.

I pamiętaj, że Tysiąc Znaków to także mój podcast o copywritingu sprzedażowym i skutecznych treściach! Znasz go już? Sprawdź tutaj: podcast Tysiąc Znaków

1 000 zzs, 1 000 znaków ze spacjami – ile to stron i co to dla Ciebie oznacza? Praktyczny przewodnik dla przedsiębiorczyń
UDOSTĘPNIJ

Sprawdź Wyzwanie Instakaruzela i naucz się tworzyć skuteczne karuzele na Instagramie

Przewiń do góry