NOWOŚĆ: Potrzebujesz szybkiego wsparcia bez oczekiwania na termin? Sprawdź moje produkty w sklepie! >>
jak-zbudowac-skuteczna-strone-sprzedazowa-dla-produktu-online-Ola-Gosciniak-Tysiac-Znakow-Sylwia-Rospondek-CzarujeSlowami

Jak zbudować skuteczny landing page, który pomoże Ci sprzedawać Twój produkt? Na co zwrócić uwagę podczas budowania strony oraz tworzenia na nią treści? Posłuchaj mojej rozmowy z Olą Gościniak, ekspertką WordPressa i autorką bestsellera Bądź online!

Spis treści:

  1. Wersja wideo
  2. Wersja audio
  3. Wersja tekstowa
  4. Linki

Wersja wideo

Obejrzyj zapis transmisji na Instagramie

Wersja audio

Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Posłuchaj na Spreaker

Posłuchaj na Spotify

Wersja tekstowa

Jak zbudować skuteczną stronę sprzedażową i przekonać odbiorców do zakupu Twojego produktu online? Co możesz zrobić i na co zwrócić uwagę, żeby Twój landing page dobrze konwertował?

Linki:

Dołącz do Interaktywnej Akademii WordPressa: https://olagosciniak.pl/akademia/
(tylko do niedzieli 5 marca do północy!)
Z kodem: “czarujeslowami” masz 50 zł zniżki!

Dołącz do Wyzwania Instakaruzela, które prowadziłam z Justyną Spyrką: https://juspyrka.pl/sklep/wyzwanie-instakaruzela/

Zapisz się po więcej wskazówekhttps://czarujeslowami.pl/newsletter

Moja strona: https://czarujeslowami.pl

Mój Instagram: https://www.instagram.com/czarujeslowami/

Strona Oli: https://olagosciniak.pl/

Instagram Oli: https://www.instagram.com/olagosciniak/

Jak stworzyć landing page, który sprzedaje?

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia treści na stronę sprzedażową? Zobacz najważniejsze wskazówki, które mamy dla Ciebie z Olą Gościniak:

  • dobrze zaplanuj zawartość swojej strony sprzedażowej,
  • współpracuj z copywriterem i wymieniaj się pomysłami,
  • zadbaj o dobry hosting, który zapewnia odpowiednią szybkość ładowania się strony, sprawne działanie i szybką pomoc, nawet w nietypowych godzinach.

Jak zbudować skuteczną stronę sprzedażową dla produktu elektronicznego?

Sprawdź te wskazówki, jeśli zamierzasz tworzyć sprzedażowy landing page.

Najpierw wyklikaj stronę, potem napisz teksty

Są różne taktyki: jedni wolą najpierw napisać tekst, a potem pod ten tekst stworzyć stronę. Inni – wyklikać stronę i potem do niej dopasować tekst. Zazwyczaj lepsze efekty osiągniesz, kiedy zaczniesz od zbudowania strony. Miejsca na tekst możesz wypełnić za pomocą Lorem Ipsum. W ten sposób ułatwiasz zadanie copywriterowi – który dzięki temu widzi, że na przykład tu ma 3 linijki na tekst, a w tym nagłówku trzeba się zmieścić w 5 słowach. Dzięki temu Twoja strona będzie wyglądać dobrze.

Ja, jako copywriterka, działam na oba sposoby – jestem w stanie opracować najpierw treść lub dostosować ją do wyglądu Twojego landing page. Zdecydowanie bardziej wolę jednak działać na gotowym wzorze strony, bo wtedy widzę, jak ta strona ma wyglądać. Kiedy najpierw tworzę treść, muszę też sobie niejako “zaprojektować w głowie” i wyobrazić tę stronę, a to wydłuża czas tworzenia treści i nieco utrudnia ten proces.

Zaplanuj, co ma się znaleźć na Twojej stronie

Zacznij od rozpisania, jakie sekcje chcesz umieścić na swojej stronie sprzedażowej:

  • pokazanie problemu odbiorcy
  • korzyści
  • cennik i pakiety
  • testimoniale (opinie klientów)
  • call to action (wezwanie do działania)

Ola planuje zawartość strony za pomocą karteczek post-it – na każdej karteczce zapisuje nazwę sekcji, przykleja karteczki do dużej kartki A4 i potem zmienia, przestawia i ustawia kolejność tak, żeby ten landing page prowadził odbiorcę od zapoznania się z ofertą aż po zakup.

Zwróć uwagę na to, co widać nad linią załamania (folding line)

Linia załamania to dolna krawędź ekranu. To, co mieści się nad nią i jest widoczne bez przewijania, to bardzo ważny element Twojej strony sprzedażowej. Dobrą praktyką jest umieszczenie już w tej przestrzeni przycisku dodania do koszyka i wezwania do działania, które zachęci do zakupu tych najbardziej zdecydowanych klientów.

Współpracuj i wymieniaj się pomysłami z copywriterem

Warto skonsultować projekt strony z osobą, która tworzy dla Ciebie treści. Doświadczony copywriter wie, które rzeczy są ważniejsze dla Twojego odbiorcy, na co położyć nacisk i może Ci doradzić, co zrobić, żeby Twoja strona konwertowała jeszcze lepiej i przynosiła jeszcze lepsze wyniki. Warto więc nie tylko zlecić tworzenie treści, ale też posłuchać wskazówek od copywritera i wspólnie przedyskutować układ strony przed tworzeniem treści.

Rozmawiaj z tymi, którzy nie kupili i wprowadzaj zmiany na stronie – nawet w czasie kampanii

Kiedy prowadzisz już kampanię sprzedażową, pytaj swoich odbiorców, dlaczego jeszcze nie kupili. Te odpowiedzi, które uzyskasz, są bardzo cenne i warto na ich podstawie dodać treści na landing page, które odpowiadają na te konkretne wątpliwości, które są opisane językiem Twoich odbiorców. Dzięki temu Twoja sprzedaż od razu rośnie. Nie zamykaj się na dodatkowe zmiany na stronie w czasie kampanii – one potrafią zrobić ogromną różnicę w wynikach.

Takie rozmowy z niekupującymi odbiorcami mogą Ci otworzyć oczy na wiele różnych rzeczy. Tobie może na przykład nie wpaść do głowy, że ktoś nie jest w stanie wydać na raz takiej kwoty, a na przykład chętnie zapłaciłby w ratach.

Najważniejszy jest dobry hosting

Z technicznych zagadnień najważniejsza jest szybkość strony – bo Twoi odbiorcy są niecierpliwi. Jeśli Twoja strona będzie się ładować zbyt wolno, stracisz klientów. Szybkość strony zależy w bardzo dużej mierze od hostingu, dlatego wybierz mądrze firmę hostingową. Zwróć też uwagę na to, czy zapewnia wsparcie w nietypowych godzinach, na przykład w weekend czy w nocy – bo jeśli coś się wykrzaczy 2 godziny przed końcem kampanii, czyli na przykład w niedzielę o 22:00, to będzie dla Ciebie miało znaczenie, czy support jest dostępny od zaraz, czy dopiero w poniedziałek od 8:00.

Wprowadź ograniczenia

Okienka sprzedażowe to świetna metoda, która motywuje Twoich odbiorców do zakupu właśnie teraz. Jeśli masz taką możliwość, warto w ten sposób ograniczać dostęp do swojej oferty. Ten sposób jest też dla Ciebie wygodniejszy niż sprzedaż ciągla – bo robisz raz na kilka miesięcy większą kampanię sprzedażową, zarabiasz więcej, a potem przez jakiś czas możesz skupić się na pracy ze swoimi kursantami, klientami, odpocząć lub zająć się przygotowaniem kolejnego produktu. Okienka sprzedażowe pomagają Ci też dostosować biznes do swojego życia.

Możesz też limitować miejsca lub ograniczyć dostęp do określonej formy oferty (np. pakiet VIP z dodatkowymi bonusami i konsultacjami indywidualnymi dostępny tylko dla pierwszych 10 osób) lub czas promocji, kiedy cena na Twój produkt jest korzystniejsza.

Pamiętaj o niechęci do straty – jeśli potrafisz wykorzystać to zjawisko w sprzedaży, zachęcisz więcej osób do zakupu.

Okazuje się, że jak się limituje liczbę miejsc, to więcej osób dołącza.
Oszacowałam liczbę miejsc do Interaktywnej Akademii na podstawie tego, ile osób wcześniej dołączało do moich kursów.
Wcześniej było około 200-220, więc ustaliłam teraz limit na 250. I jestem w szoku, bo jeszcze chyba nigdy tylu miejsc nie wyprzedałam tak szybko, jak teraz. Teraz kiedy rozmawiamy, zostało już tylko 70 miejsc z tych 250.

Ola Gościniak o limitowaniu miejsc w kursie

Nie bój się trików sprzedażowych

Być może masz wątpliwości i nie chcesz stosować sprzedażowych sztuczek w swojej ofercie. Przemyśl jednak dobrze, na czym Ci bardziej zależy. Triki perswazyjne nie są złe same w sobie – to tylko narzędzie, którego możesz użyć w złym lub dobrym celu. Może na przykład dzięki sprzedaży limitowanej zrobisz dobrą rzecz, bo zmotywujesz niezdecydowanych do zakupu i pomożesz im coś zmienić w życiu na lepsze TERAZ? Może się okazać, że jak to rozważysz w ten sposób, to te wszystkie techniki sprzedażowe są w zgodzie z Tobą – bo dzięki nim pomagasz ludziom, motywujesz ich do zakupu w tej chwili i zawalczenia o siebie.

Podsumowanie

W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!

Jak Ci się podobał ten odcinek? Co z naszych wskazówek weźmiesz sobie do serca? Daj mi znać w komentarzu!

11: Jak zbudować skuteczną stronę sprzedażową? Rozmowa z Olą Gościniak. Podcast #TysiacZnakow
Przewiń na górę