NOWOŚĆ: Potrzebujesz szybkiego wsparcia bez oczekiwania na termin? Sprawdź moje produkty w sklepie! >>
jak-zdobywac-klientow-dzieki-marketingowi-Izabela-Grzeszczak-Ogarnij-Digital-Tysiac-Znakow-Sylwia-Rospondek-CzarujeSlowami

To był dopiero live! Powinnam go zamknąć za paywallem, tyle tutaj wiedzy! Rozmawiałam z Izą Grzeszczak z OgarnijDigital.pl o marketingu, który Ci się opłaca. Bo tak, marketing może, a nawet powinien Ci się opłacać, przynosić klientow i zwiększać Twoje zarobki. Jak to zrobić? Przeczytaj lub posłuchaj!

Spis treści:

  1. Wersja wideo
  2. Wersja audio
  3. Wersja tekstowa
  4. Linki do osób, miejsc i książek wspomnianych w podcaście

Wersja wideo

Obejrzyj zapis transmisji

Wersja audio

Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Posłuchaj na Spreaker

Posłuchaj na Spotify

Wersja tekstowa

Kim jest Iza?

Iza Grzeszczak jest przewodnikiem po marketingu internetowym. Zajmuje się marketingiem od 10 lat i przeszła wszystkie szczeble kariery: od bycia specjalistą w agencji aż po bycie digital media managerem w międzynarodowej korporacji MARS (właściciela marek Whiskas i Pedigree). Iza działa również na Instagramie jako @iza.ogarnij.marketing – stworzyła ten profil, bo znajomi, którzy korzystali z jej marketingowej pomocy przy rozwijaniu swoich małych biznesów, osiągnęli dzięki Izie świetne wyniki.

Iza jest również moją klientką – tworzyłam dla niej treści na stronę ogarnijdigital.pl, na którą już wkrótce będziesz mogła zajrzeć. 🙂

Linki:

Zapisz się na bezpłatne Wyzwanie Instakaruzela, które prowadzę z Justyną: https://juspyrka.pl/wyzwanie

Zapisz się po więcej wskazówekhttps://czarujeslowami.pl/newsletter

Tutaj znajdziesz Izę:

Instagram: @iza.ogarnij.marketing (wyślij wiadomość prywatną i zgłoś się na konsultacje!)

Strona Izy: ogarnijdigital.pl (już wkrótce!)

Moja strona: https://czarujeslowami.pl

Mój Instagram: @czarujeslowami

Odbierz bezpłatny audyt swoich treści: https://www.subscribepage.com/bezplatnyaudyt

Od kogo uczyć się marketingu? Polecenia Izy:

Ponadczasowe książki o marketingu, które poleca Iza:

Książki o copywritingu, które musisz przeczytać:

Wersja tekstowa

Marketing to jest dzisiaj miliard możliwości, milion pomysłów, milion miejsc do zagospodarowania. Można się w tym naprawdę nieźle pogubić! Niektórym przedsiębiorcom wydaje się, że muszą mieć ogromne budżety na reklamę, eby mogli robić dobry i skuteczny marketing. A to wcale nie jest tak! Iza pokazuje, że dobry marketing może się opierać na działaniach organicznych, czyli bezpłatnych oraz płatnych – i taka kombinacja przynosi najlepsze efekty. I że bezpłatna promocja na początku może wspaniale działać, jeśli tylko robisz ją z głową.

Najważniejsze wskazówki z naszej rozmowy:

  • poznaj swoich klientów i przeanalizuj, czego potrzebują, i jak Ty im w tym możesz pomóc – to absolutna podstawa w biznesie i marketingu!
  • znajdź swój wyróżnik, coś, co odróżnia Twoją ofertę i markę od konkurencji,
  • znajdź kanał, w którym dotrzesz do swoich idealnych klientów i zbudujesz świadomość swojej marki.

Jak wybrać miejsca, w których warto promować swój biznes?

Wszystko zaczyna się od podstaw – jeśli chcesz działać skutecznie, musisz opracować strategię biznesową, a na jej podstawie – strategię marketingową. Na samym początku określ, co oferujesz i kto jest Twoim idealnym klientem – czyli ustal personę. Poznaj swoich klientów, dowiedz się, czego potrzebują i czego chcą, i na tej podstawie opracuj swoją ofertę, czyli to, jak im pomożesz.

Nie ma czegoś takiego, jak złota metoda, że na przykład copywriterzy czy freelancerzy powinni się ogłaszać TU. To wszystko zależy od tego, do jakich klientów chcesz trafić – bo nawet strategia cenowa zależy tak naprawdę od tego, kim jest Twój klient, gdzie mieszka czy ile zarabia.

Uwzględnij w strategii marketingowej także własne możliwości: to, czy i jaki masz budżet na reklamę. Kiedy nie masz budżetu, nie ma sensu robić reklam w Google Ads – bo z budżetem 500 zł nie zdziałasz tam raczej za wiele. Ważne jest też to, co jesteś gotowa robić, a czego absolutnie nie. Na przykład, kiedy nie lubisz występować przed kamerą, nie ma sensu działać na YouTube czy TikToku. Kiedy robisz coś na siłę, to nie przynosi wcale jakichś dobrych efektów.

Jeżeli nie mamy dobrej strategii marketingowej, to nawet najlepszy marketing nie zdziała tutaj cudów.
Izabela Grzeszczak

Mam strategię marketingową i co dalej?

To zależy, jaki rodzaj marki prowadzisz. Czy jest to marka osobista – jesteś copywriterem, freelancerem, ekspertem czy na przykład masz markę produktową. Marketing w każdym z tych przypadków wygląda zupełnie inaczej.

Marketing dla marki osobistej

Przy marce osobistej musisz przede wszystkim wzbudzić zaufanie odbiorców i przekonać ich, że masz wiedzę i jesteś im w stanie pomóc. W tym celu potrzebujesz odpowiedniej wizytówki w sieci.

Strona internetowa to podstawa.

Warto działać w social mediach, ale lepiej nie opierać całej swojej strategii tylko na tym – bo wystarczy jedna awaria Instagrama i już tracisz kontakt ze swoimi klientami.

Warto też mieć wizytówkę w Google – bo dzięki niej Google pozycjonuje nas wyżej. Twoi klienci mogą tam też zostawiać opinie, które przekonają kolejne osoby do współpracy z Tobą.

A kolejna kwestia to regularne działania – to bardzo ważne w marketingu, żeby regularnie publikować treści. Bo kiedy publikujesz regularnie, to zasięgi masz lepsze, niż wtedy, kiedy dajesz się pokonać perfekcjonizmowi i próbujesz wrzucać idealne treści.

Warto też dać bezpłatną próbkę swojej wiedzy – na przykład stworzyć e-booka, którego udostępniasz w zamian za zapis do newslettera. W ten sposób zyskujesz też najcenniejsze 1st party data, czyli dane własne. Na ich podstawie możesz robić na Facebooku celne, trafne i tańsze reklamy.

Dobrze też współpracować z kimś, kto nie jest naszym bezpośrednim konkurentem – na przykład, zrobić wspólny post czy live’a. Nasz live to dobry przykład takiej współpracy, która przynosi korzyści obu stronom, bo nie jesteśmy dla siebie konkurencją, nasze działania uzupełniają się wzajemnie.

Marketing dla marki produktowej

Z kolei przy marce produktowej najważniejsze jest to, żeby mieć empatię i naprawdę dobrze wsłuchać się w to, czego potrzebują Twoi klienci – bo to może być doskonały punkt wyjścia do ciekawej oferty, która pozwoli Ci się wyróżnić na tle konkurencji i przebić w tłumie.

A kolejna kwestia to dotarcie tam, gdzie są Twoi klienci. Przykładowo, jeśli kierujesz ofertę do młodych matek, bardzo wiele zyskasz dzięki dołączeniu do mamowych grup na Facebooku i subtelnej promocji.

Marketing w czasach kryzysu – jak sobie z tym poradzić?

Przede wszystkim, nie wybrzydzaj. Jeśli przychodzi do Ciebie 5 klientów w tygodniu na konsultacje, to przysiądź i spotkaj się z nimi, bo to mogą być Twoje jedyne zlecenia w tym tygodniu, a nawet w miesiącu. Nie wybrzydzaj, przyjmuj zlecenia, pracuj i staraj się zbudować na tej bazie poduszkę finansową.

Kolejna kwestia to kampanie reklamowe – wiele firm w czasie kryzysu rezygnuje z marketingu i reklam w internecie. Co to dla Ciebie oznacza? Że też masz zrezygnować? Nie! Że to jest najlepszy moment, by zacząć robić reklamy, bo stawki CPC (za kliknięcie) sa o wiele niższe w czasach kryzysu, gdy Twoja konkurencja rezygnuje z płatnych reklam.

Od kogo uczyć się marketingu? Polecenia Izy:

Ponadczasowe książki o marketingu, które poleca Iza:

Książki o copywritingu, które musisz przeczytać:

Podsumowanie

Poznaj dobrze swojego idealnego klienta – to podstawa skutecznego marketingu. A druga to robienie innych rzeczy i inaczej niż konkurencja – ta taktyka przyniesie Ci szczególnie dużo korzyści w czasie kryzysu. 😉

W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!

Jak Ci się podobał ten odcinek? Co z naszych wskazówek weźmiesz sobie do serca? Daj mi znać w komentarzu!

10: Jak zdobywać klientów dzięki marketingowi? Dobre praktyki dla przedsiębiorców. Podcast #TysiacZnakow
Przewiń na górę