Twoje karuzele na Instagramie nie działają? Może robisz w nich coś, co odstrasza Twoich odbiorców? Nawet znane ekspertki robią błędy w karuzelach! Koniecznie poosłuchaj lub przeczytaj, czego unikać, żeby Twoje instakaruzele były wartościowe dla Twoich obserwatorów, piękne i skuteczne.
Spis treści:
Wersja wideo
Obejrzyj zapis transmisji na Instagramie
Wersja audio
Posłuchaj w swojej ulubionej aplikacji
Wersja tekstowa
Linki:
Dołącz do Wyzwania Instakaruzela, które prowadziłam z Justyną Spyrką: https://juspyrka.pl/sklep/wyzwanie-instakaruzela/
Zamykamy zapisy już w poniedziałek 20 marca rano!
Moja strona: https://czarujeslowami.pl
Mój Instagram: https://www.instagram.com/czarujeslowami/
Strona Justyny: https://juspyrka.pl/
Instagram Justyny: https://www.instagram.com/juspyrka/
Post Justyny z przyciągającym uwagę drugim slajdem 😉: https://www.instagram.com/p/CVSWIV8MnAS/?utm_source=ig_web_copy_link
Mój post z przyciągającym uwagę drugim slajdem 😉: https://www.instagram.com/p/CmSHQF7sBxO/?utm_source=ig_web_copy_link
5 błędów w karuzelach na Instagramie, których możesz łatwo uniknąć
Dlaczego Twoje karuzele na Instagramie nie działają? Co w Twoich instakaruzelach odstrasza i zniechęca Twoich odbiorców?
1. Nie określiłaś celu
Nie wiesz, po co robisz swoje karuzele. Robisz je, bo wszyscy je robią. Ale nie wiesz, po co, dla kogo i o czym pisać. W efekcie: nie piszesz o niczym wartościowym dla swoich odbiorców, bo nie wiesz, co dla nich jest ważne i cenne.
No i jeszcze jedno: kiedy nie wiesz, po co robisz karuzele, nie wiesz też, jak ocenić, czy w ogóle działają!
2. Robisz nieczytelne grafiki
A błędy w grafikach to sprawdzony przepis na odstraszenie odbiorców. Co sprawia, że Twoje grafiki są nieczytelne i trudne w odbiorze?
- nieczytelne fonty bez polskich znaków,
- brak kontrastu i hierarchii treści,
- nadmiar elementów.
3. Nie przykuwasz uwagi odbiorców
Czyli: nie używasz dobrych nagłówków. Nie mówisz odbiorcy nic a nic o tym, co interesuje go najbardziej, czyli: o czym jest Twój post, co zyska, kiedy go przeczyta i dlaczego warto się zatrzymać, żeby doczytać do końca.
A jeśli nie powiesz odbiorcy, dlaczego warto się zatrzymać, to będzie przewijał dalej.
4. Nie wykorzystujesz potencjału drugiego slajdu
Takie rzeczy tylko w karuzelach na IG: jeśli Twoi odbiorcy nie zareagują na pierwszy slajd Twojej karuzeli, Instagram pokazuje im… drugi slajd. Czyli daje Ci drugą szansę, żebyś przykuła ich uwagę. A czym przykujesz uwagę, jeśli na drugim slajdzie już przechodzisz do rzeczy? 🙂 Drugi slajd to super miejsce na drugi mocny nagłówek!
5. Robisz ścianę tekstu
Karuzele na Instagramie to super miejsce do budowania zaufania i relacji. Znacznie gorsze: do budowania ścian tekstu.
Co to jest ściana tekstu? To nadmiar tekstu. Tekst od brzegu do brzegu, bez marginesów, odstępów i akapitów oraz bez formatowania (nagłówków, wyróżnień, wypunktowań). Lity, ciągły tekst, który wypełnia Twoje slajdy i… odstrasza odbiorców. Bo coś takiego czyta się na Instagramie, na telefonie o-krop-nie.
Ten błąd robią nawet najbardziej znane ekspertki i edukatorki na Instagramie!
A co Tobie najbardziej przeszkadza w karuzelach na Instagramie? Co sprawia, że przestajesz czytać je dalej i wracasz do scrollowania? Napisz w komentarzu!
Pamiętaj też, że możesz dołączyć do Wyzwania Instakaruzela i opanować tworzenie swoich karuzel na Instagramie!
Kliknij w przycisk poniżej i zapisz się na Wyzwanie!