Wszyscy o tym ostatnio mówią na Instagramie. Tylko w ciągu tego tygodnia widziałam 3 karuzele o tym, że warto robić karuzele. A my z Justyną Spyrką mówiłyśmy o tym już na początku marca!
Posłuchaj tego odcinka lub przeczytaj wersję tekstową i sprawdź, skąd ta nagła zmiana narracji z Teraz to liczy się tylko wideo i rolki na Warto robić karuzele!
Spis treści:
Wersja audio
Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji
Wersja tekstowa
Linki
Znasz już Wyzwanie Instakaruzela? Sprawdź: https://juspyrka.pl/sklep/wyzwanie-instakaruzela/
Moja strona: https://czarujeslowami.pl
Mój Instagram: https://www.instagram.com/czarujeslowami/
Zapisz się po więcej wskazówek: https://czarujeslowami.pl/newsletter
Pozostałe ważne linki, materiały, filmy i książki
Adam Mosseri o zmianach w algorytmie IG: https://www.theverge.com/2023/1/20/23564321/instagram-reels-photos-adam-mosseri-too-many-videos
Czy wciąż warto tworzyć instakaruzele? https://www.instagram.com/p/CpiZ9rqopZ3/
Instagram wybuchł! Wszyscy teraz opowiadają, jak to warto robić karuzele, że karuzele mają wyższe zasięgi i pomagają docierać do nowych odbiorców. Zauważyłaś to? Dlaczego i skąd ta nagła zmiana narracji? Posłuchaj lub przeczytaj – opowiedziałam Ci o tym w tym króciutkim i treściwym odcinku podcastu.
Dlaczego warto robić karuzele zamiast Reels?
Oto 3 najważniejsze powody:
- Instagram wprowadził zmiany w algorytmie i dzięki karuzelom możesz zdobywać lepsze zasięgi,
- karuzele to idealna forma do tworzenia treści, które wzbudzają zaufanie Twoich odbiorców – a potrzebujesz tego zaufania, żeby przekonać ich do zakupu Twoich produktów,
- Twoi obserwatorzy chętnie zapisują wartościowe karuzele, a zapisy to najcenniejsza reakcja z punktu widzenia algorytmu Instagrama – to również powód, dlaczego karuzele osiągają lepsze wyniki.
Po co Ci te karuzele na Instagramie? Dlaczego warto je robić?
1. Instagram wreszcie się ogarnął i będzie wspierać inne rodzaje treści niż rolki
Pewnie znasz ten klasyczny argument, odmieniany do niedawna przez wszystkie przypadki: Karuzele nie działają, teraz liczą się tylko rolki i treści wideo, bla, bla, bla.
Serio?
Powiem Ci, że jeśli ktoś mówi w ten sposób, to znaczy jedno: nie jest na bieżąco. Owszem, w zeszłym roku trzeba było robić rolki, tańczyć, skakać i ruszać ustami do cudzych nagrań. Ale… w tym roku w Instagramie wreszcie się opamiętali. W styczniu szef Instagrama, Adam Mosseri, przyznał, że jednak trochę za mocno stawiali na rolki i wideo, i że teraz chcą równo doceniać różne formaty treści.
Na marginesie zdradzę Ci, że wszystko przez pierwszych użytkowników Instagrama, czyli fotografów. To oni się wkurzyli, że chcą tu pokazywać swoje zdjęcia, a nie wygłupiać się i tańczyć w Reelsach. Najwyraźniej ich pomruki niezadowolenia były wystarczająco głośne. 😉
2. Karuzele wzbudzają większe zaangażowanie Twoich odbiorców
Żeby przejrzeć taką karuzelę złożoną z 10 slajdów, Twój odbiorca musi poświęcić nieco uwagi. Już samo przewinięcie slajdów trochę trwa. A jeśli ktoś jeszcze postanowi przeczytać opis – poświęci Ci jeszcze więcej czasu i swojej uwagi. Na jedną karuzelę! I Instagram lubi to, i nagradza lepszymi zasięgami.
3. Karuzele wzbudzają większe zaufanie odbiorców
Dlaczego? Bo masz więcej miejsca, żeby przekazać swoją wiedzę.
Zobacz, masz aż 10 grafik i opis do wykorzystania. Ile wiedzy możesz tutaj zmieścić? Tylko pomyśl! Możesz opowiedzieć konkretną historię, pokazać case study, albo opinie klientów. I w ten sposób pokazujesz swoim odbiorcom, że naprawdę znasz się na rzeczy. W końcu trzeba mieć jakąś konkretną wiedzę do przekazania, żeby być w stanie stworzyć karuzelę na dany temat.
4. Twoi odbiorcy chętnie udostępniają karuzele u siebie na stories
Ty dzielisz się z nimi wiedzą, a oni doceniają to, przekazując tę wiedzę dalej. A kiedy ktoś udostępnia Cię u siebie na stories, docierasz do jego odbiorców. Do nowych odbiorców na Instagramie, do których być może w żaden inny sposób byś nie dotarła.
A co najbardziej zachęca Twoich odbiorców do udostępniania karuzel? Ich własne ego. Oni udostępniają Twoją karuzelę u siebie, żeby “pokazać się” swoim odbiorcom: hej, ja to wiem, ja tak myślę, ja mam takie poglądy.
5. Twoi odbiorcy chętnie zapisują wartościowe karuzele
Daj im ciekawą wskazówkę, listę narzędzi, albo prosty tutorial i zobacz, co się stanie. Ile osób zapisze Twój post! Zyskasz na tym podwójnie – bo zapisy to bardzo cenna reakcja z punktu widzenia Instagrama. Zapisy oznaczają, że Twój post jest superprzydatny i warto go nagrodzić dodatkowym zasięgiem.
6. Szybciej przygotujesz karuzelę niż Reels
Jasne, musisz napisać tekst na slajdy i do opisu oraz przygotować grafiki – ale to wciąż znacznie łatwiejsze niż montaż wideo.
Z mojego doświadczenia wynika, że tworzenie karuzeli trwa krócej niż montowanie nawet krótkiego wideo. Wiesz, masz do zrobienia tylko 10 slajdów i opis.
A co masz do przygotowania w przypadku rolki?
- wideo (które musisz nagrać, poprzycinać i zmontować),
- napisy w wideo,
- opis rolki,
- okładkę rolki.
Do tego trzeba jeszcze wybrać i dopasować muzykę. Zobacz, ile to jest czynności!
A karuzela – trochę pisania i dłubania w Canvie.
I możesz to sobie jeszcze bardziej uprościć i przyspieszyć, pracując na gotowym szablonie, gdzie tylko zmieniasz kolory i napisy (właśnie w ten sposób zrobiłam kiedyś karuzelę w 16 minut – Justyna potwierdzi!)
No i pamiętaj, że do rolki raczej będziesz chciała się ładniej ubrać, uczesać, może nawet umalować. A do karuzeli? Nie musisz. Możesz je robić w dresie, w piżamie, w szlafroku – tego nikt nie sprawdza, serio!
7. Twoi odbiorcy wolą karuzele niż rolki
Twoi odbiorcy chcą, żebyś robiła karuzele. Bo doceniają, ile wiedzy potrafisz im w tej formie przekazać. Bo ich ta forma wciąga. Bo może robisz lepsze karuzele niż rolki. 😃
Jakiś czas temu obie z Justyną zrobiłyśmy u siebie ankiety na stories i zapytałyśmy odbiorców, jakie treści chcieliby u nas częściej dostawać. Wyniki? I u Justyny, i u mnie wygrały karuzele. Możesz podejrzeć wyniki tych ankiet w tej karuzeli.
Zrób ankietę u siebie na stories i daj mi znać w komentarzu pod tym odcinkiem, co powiedzieli Twoi odbiorcy. Bardzo jestem ciekawa, jak rozkładają się głosy.
I to już wszystkie powody, dlaczego lepiej robić instakaruzele zamiast rolek na Instagramie.
Kilka dodatkowych powodów znajdziesz także we wspólnej karuzeli Justyny i mojej pt. Czy wciąż warto tworzyć instakaruzele? Znajdziesz ją na naszych profilach oraz w linkach do tego odcinka.
A może chcesz podać swój dodatkowy, 8. powód? Jeśli tak, skomentuj koniecznie ten odcinek tutaj na blogu, pod wersją tekstową.
I koniecznie posłuchaj, żeby sprawdzić, jaki 8. powód ja podałam pod koniec tego odcinka podcastu.
Podsumowanie
To było 7 powodów, dlaczego warto robić karuzele na Instagramie zamiast Reels.
Podobał Ci się ten odcinek? Koniecznie zostaw 5 gwiazdek w Spotify lub napisz komentarz poniżej, pod wersją tekstową tego odcinka.
Pamiętaj, że jeśli chcesz nauczyć się tworzyć lepsze karuzele na Instagramie, zdobywać dzięki nim klientów i zarabiać, możesz wciąż odebrać dostęp do minikursu Wyzwanie Instakaruzela, który stworzyłyśmy razem z Justyną. Więcej o kursie znajdziesz tutaj: CzarujeSlowami.pl/instakaruzela oraz oczywiście w linkach do odcinka.
W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!
Jak Ci się podobał ten odcinek? Który z tych wymienionych przeze mnie powodów zaskoczył Cię najbardziej? Daj mi znać w komentarzu!