TO KONIEC - usuwam Wyzwanie Instakaruzela ze sklepu. OSTATNIA SZANSA - odbierz taniej o 70%! >>

7-powodow-dlaczego-powinnas-tworzyc-karuzele-na-Instagramie-a-nie-rolki-Tysiac-Znakow-Sylwia-Rospondek-CzarujeSlowami

Wszyscy o tym ostatnio mówią na Instagramie. Tylko w ciągu tego tygodnia widziałam 3 karuzele o tym, że warto robić karuzele. A my z Justyną Spyrką mówiłyśmy o tym już na początku marca!

Posłuchaj tego odcinka lub przeczytaj wersję tekstową i sprawdź, skąd ta nagła zmiana narracji z Teraz to liczy się tylko wideo i rolki na Warto robić karuzele!

Spis treści:

  1. Wersja audio
  2. Wersja tekstowa
  3. Linki

Wersja audio

Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Posłuchaj na Spreaker

Posłuchaj na Spotify

Wersja tekstowa

Linki

Znasz już Wyzwanie Instakaruzela? Sprawdź: https://juspyrka.pl/sklep/wyzwanie-instakaruzela/

Moja strona: https://czarujeslowami.pl

Mój Instagram: https://www.instagram.com/czarujeslowami/

Zapisz się po więcej wskazówek: https://czarujeslowami.pl/newsletter

Pozostałe ważne linki, materiały, filmy i książki

Adam Mosseri o zmianach w algorytmie IG: https://www.theverge.com/2023/1/20/23564321/instagram-reels-photos-adam-mosseri-too-many-videos

Czy wciąż warto tworzyć instakaruzele? https://www.instagram.com/p/CpiZ9rqopZ3/

Instagram wybuchł! Wszyscy teraz opowiadają, jak to warto robić karuzele, że karuzele mają wyższe zasięgi i pomagają docierać do nowych odbiorców. Zauważyłaś to? Dlaczego i skąd ta nagła zmiana narracji? Posłuchaj lub przeczytaj – opowiedziałam Ci o tym w tym króciutkim i treściwym odcinku podcastu.

Dlaczego warto robić karuzele zamiast Reels?

Oto 3 najważniejsze powody:

  • Instagram wprowadził zmiany w algorytmie i dzięki karuzelom możesz zdobywać lepsze zasięgi,
  • karuzele to idealna forma do tworzenia treści, które wzbudzają zaufanie Twoich odbiorców – a potrzebujesz tego zaufania, żeby przekonać ich do zakupu Twoich produktów,
  • Twoi obserwatorzy chętnie zapisują wartościowe karuzele, a zapisy to najcenniejsza reakcja z punktu widzenia algorytmu Instagrama – to również powód, dlaczego karuzele osiągają lepsze wyniki.

Po co Ci te karuzele na Instagramie? Dlaczego warto je robić?

1. Instagram wreszcie się ogarnął i będzie wspierać inne rodzaje treści niż rolki

Pewnie znasz ten klasyczny argument, odmieniany do niedawna przez wszystkie przypadki: Karuzele nie działają, teraz liczą się tylko rolki i treści wideo, bla, bla, bla.

Serio?

Powiem Ci, że jeśli ktoś mówi w ten sposób, to znaczy jedno: nie jest na bieżąco. Owszem, w zeszłym roku trzeba było robić rolki, tańczyć, skakać i ruszać ustami do cudzych nagrań. Ale… w tym roku w Instagramie wreszcie się opamiętali. W styczniu szef Instagrama, Adam Mosseri, przyznał, że jednak trochę za mocno stawiali na rolki i wideo, i że teraz chcą równo doceniać różne formaty treści.

Na marginesie zdradzę Ci, że wszystko przez pierwszych użytkowników Instagrama, czyli fotografów. To oni się wkurzyli, że chcą tu pokazywać swoje zdjęcia, a nie wygłupiać się i tańczyć w Reelsach. Najwyraźniej ich pomruki niezadowolenia były wystarczająco głośne. 😉

2. Karuzele wzbudzają większe zaangażowanie Twoich odbiorców

Żeby przejrzeć taką karuzelę złożoną z 10 slajdów, Twój odbiorca musi poświęcić nieco uwagi. Już samo przewinięcie slajdów trochę trwa. A jeśli ktoś jeszcze postanowi przeczytać opis – poświęci Ci jeszcze więcej czasu i swojej uwagi. Na jedną karuzelę! I Instagram lubi to, i nagradza lepszymi zasięgami.

3. Karuzele wzbudzają większe zaufanie odbiorców

Dlaczego? Bo masz więcej miejsca, żeby przekazać swoją wiedzę.

Zobacz, masz aż 10 grafik i opis do wykorzystania. Ile wiedzy możesz tutaj zmieścić? Tylko pomyśl! Możesz opowiedzieć konkretną historię, pokazać case study, albo opinie klientów. I w ten sposób pokazujesz swoim odbiorcom, że naprawdę znasz się na rzeczy. W końcu trzeba mieć jakąś konkretną wiedzę do przekazania, żeby być w stanie stworzyć karuzelę na dany temat.

4. Twoi odbiorcy chętnie udostępniają karuzele u siebie na stories

Ty dzielisz się z nimi wiedzą, a oni doceniają to, przekazując tę wiedzę dalej. A kiedy ktoś udostępnia Cię u siebie na stories, docierasz do jego odbiorców. Do nowych odbiorców na Instagramie, do których być może w żaden inny sposób byś nie dotarła.

A co najbardziej zachęca Twoich odbiorców do udostępniania karuzel? Ich własne ego. Oni udostępniają Twoją karuzelę u siebie, żeby “pokazać się” swoim odbiorcom: hej, ja to wiem, ja tak myślę, ja mam takie poglądy.

5. Twoi odbiorcy chętnie zapisują wartościowe karuzele

Daj im ciekawą wskazówkę, listę narzędzi, albo prosty tutorial i zobacz, co się stanie. Ile osób zapisze Twój post! Zyskasz na tym podwójnie – bo zapisy to bardzo cenna reakcja z punktu widzenia Instagrama. Zapisy oznaczają, że Twój post jest superprzydatny i warto go nagrodzić dodatkowym zasięgiem.

6. Szybciej przygotujesz karuzelę niż Reels

Jasne, musisz napisać tekst na slajdy i do opisu oraz przygotować grafiki – ale to wciąż znacznie łatwiejsze niż montaż wideo.

Z mojego doświadczenia wynika, że tworzenie karuzeli trwa krócej niż montowanie nawet krótkiego wideo. Wiesz, masz do zrobienia tylko 10 slajdów i opis.

A co masz do przygotowania w przypadku rolki?

  • wideo (które musisz nagrać, poprzycinać i zmontować),
  • napisy w wideo,
  • opis rolki,
  • okładkę rolki.

Do tego trzeba jeszcze wybrać i dopasować muzykę. Zobacz, ile to jest czynności!

A karuzela – trochę pisania i dłubania w Canvie.

I możesz to sobie jeszcze bardziej uprościć i przyspieszyć, pracując na gotowym szablonie, gdzie tylko zmieniasz kolory i napisy (właśnie w ten sposób zrobiłam kiedyś karuzelę w 16 minut – Justyna potwierdzi!)

No i pamiętaj, że do rolki raczej będziesz chciała się ładniej ubrać, uczesać, może nawet umalować. A do karuzeli? Nie musisz. Możesz je robić w dresie, w piżamie, w szlafroku – tego nikt nie sprawdza, serio!

7. Twoi odbiorcy wolą karuzele niż rolki

Twoi odbiorcy chcą, żebyś robiła karuzele. Bo doceniają, ile wiedzy potrafisz im w tej formie przekazać. Bo ich ta forma wciąga. Bo może robisz lepsze karuzele niż rolki. 😃

Jakiś czas temu obie z Justyną zrobiłyśmy u siebie ankiety na stories i zapytałyśmy odbiorców, jakie treści chcieliby u nas częściej dostawać. Wyniki? I u Justyny, i u mnie wygrały karuzele. Możesz podejrzeć wyniki tych ankiet w tej karuzeli.

Wygląda na to, że rolki znudziły się już nam wszystkim.
Ile razy można oglądać ten sam dubbing, to samo wskazywanie napisów palcem, ten sam taniec? Twoi odbiorcy też tak mają. Jeśli ich zapytasz – pewnie też wybiorą karuzele na pierwszym miejscu.

Sylwia Rospondek o rolkach i karuzelach na instagramie

Zrób ankietę u siebie na stories i daj mi znać w komentarzu pod tym odcinkiem, co powiedzieli Twoi odbiorcy. Bardzo jestem ciekawa, jak rozkładają się głosy.

I to już wszystkie powody, dlaczego lepiej robić instakaruzele zamiast rolek na Instagramie.

Kilka dodatkowych powodów znajdziesz także we wspólnej karuzeli Justyny i mojej pt. Czy wciąż warto tworzyć instakaruzele? Znajdziesz ją na naszych profilach oraz w linkach do tego odcinka.

A może chcesz podać swój dodatkowy, 8. powód? Jeśli tak, skomentuj koniecznie ten odcinek tutaj na blogu, pod wersją tekstową.

I koniecznie posłuchaj, żeby sprawdzić, jaki 8. powód ja podałam pod koniec tego odcinka podcastu.

Podsumowanie

To było 7 powodów, dlaczego warto robić karuzele na Instagramie zamiast Reels.

Podobał Ci się ten odcinek? Koniecznie zostaw 5 gwiazdek w Spotify lub napisz komentarz poniżej, pod wersją tekstową tego odcinka.

Pamiętaj, że jeśli chcesz nauczyć się tworzyć lepsze karuzele na Instagramie, zdobywać dzięki nim klientów i zarabiać, możesz wciąż odebrać dostęp do minikursu Wyzwanie Instakaruzela, który stworzyłyśmy razem z Justyną. Więcej o kursie znajdziesz tutaj: CzarujeSlowami.pl/instakaruzela oraz oczywiście w linkach do odcinka.

W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!

Jak Ci się podobał ten odcinek? Który z tych wymienionych przeze mnie powodów zaskoczył Cię najbardziej? Daj mi znać w komentarzu!

14: 7 powodów, dlaczego warto robić karuzele na Instagramie (a nie rolki z wygłupami). Podcast #TysiacZnakow
Przewiń na górę