15: Jak tworzyć skuteczne treści na Instagramie? 7 praktycznych wskazówek, które Ci w tym pomogą Podcast #TysiacZnakow

jak tworzyć dobre i skuteczne treści na Instagramie, żeby mieć większe zasięgi, zdobywać nowych obserwatorów, angażować obserwatorów i sprzedawać swoje produkty oraz usługi

Jak tworzyć dobre i skuteczne treści na Instagramie? W dzisiejszym odcinku dzielę się z Tobą 7 sprawdzonymi zasadami, jak tworzyć treści, które zwiększają zasięgi, angażują odbiorców i sprzedają. Posłuchaj lub przeczytaj i dowiedz się, na co zwrócić uwagę, żeby tworzyć posty, które działają.

Spis treści:

  1. Wersja audio
  2. Linki
  3. Wersja tekstowa

Wersja audio

Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Posłuchaj na Spreaker

Posłuchaj na Spotify

Linki

Wersja tekstowa: czarujeslowami.pl/15

Zarezerwuj miejsce na konferencji Oli Gościniak – z kodem sylwiar oszczędzisz 20 zł! https://olagosciniak.pl/konferencja2023
(pamiętaj o kodzie sylwiar. To kod, dzięki któremu dostaję wynagrodzenie – dziękuję, że mnie w ten sposób wspierasz!)

Moja strona: CzarujeSlowami.pl

Mój Instagram: https://www.instagram.com/czarujeslowami/

Odbierz bezpłatny rozdział e-booka o skutecznych treściach na Instagramie: CzarujeSlowami.pl/ebook

Strona Agaty Borowskiej: https://agataborowska.pl/

Link do mojego podcastowego debiutu u Agaty, matki chrzestnej mojego podcastu: #049 – Jak zostać dobrym copywriterem? https://open.spotify.com/episode/5KTRFoXNtzN6F8qWfK2uGy?si=de8562dd98a64213

Strona Klaudyny Maciąg: https://klaudynamaciag.pl/

Pisz, publikuj, działaj – książka Klaudyny, która pomoże Ci tworzyć treści w biznesie: https://webep1.com/go/7dbf88b1e6

Odcinek podcastu Tysiąc Znaków o nagłówkach: CzarujeSlowami.pl/13

Rafał Kujawa na Instagramie: https://www.instagram.com/tojarafi/

Wersja tekstowa

Zastanawiasz się, jak tworzyć dobre treści na Instagramie, które przyciągną nowych obserwatorów i pokażą im, że jesteś prawdziwą ekspertką? W tym odcinku podcastu Tysiąc Znaków opowiadam Ci o 7 rzeczach, na które musisz zwrócić uwagę. Dzięki temu Twoje treści na Instagramie będą skuteczne, zaangażują Twoich odbiorców i przekonają ich do zakupu.

Jak tworzyć skuteczne treści na Instagramie?

  • określ cel i strategię tych treści – po co je tworzysz, do kogo je kierujesz i jaki efekt chcesz za ich pomocą osiągnąć,
  • twórz konkretne treści, które da się podsumować jednym zdaniem,
  • sprawdzaj statystyki i wyciągaj wnioski, co działa i co warto powtarzać.

Jak tworzyć posty na Instagramie, które przyciągają obserwatorów, wzbudzają zaufanie i sprzedają?

Jakie to są dobre i skuteczne treści na Instagramie? Za tymi określeniami może stać dużo różnych rzeczy, ale my dziś skupiamy się na skuteczności w sensie sprzedażowym.

Zakładam, że skoro tworzysz treści na Instagram dla swojego biznesu, to chcesz w ten sposób przyciągać nowych odbiorców do swojej marki, pokazać im, że warto z Tobą zostać, bo dostarczasz im wartościowej wiedzy i przekonać ich do zakupu właśnie u Ciebie. Za dobrymi treściami w takim przypadku stoją po prostu konkretne wyniki: liczba nowych obserwatorów, zaangażowanie obserwatorów (udostępnienia, zapisy, komentarze, wiadomości prywatne, serduszka) oraz liczba sprzedanych produktów.

1. Dobre treści na Instagramie mają określony cel

Kiedy tworzysz treści, musisz już na starcie wiedzieć po co i dla kogo je tworzysz. Bo to wszystko przekłada się na cały proces pisania: innego tytułu, opisu czy call to action (wezwania do działania) użyjesz w poście O mnie, w którym opowiadasz, kim jesteś, co robisz i jak pomagasz, a innego w karuzeli sprzedażowej o Twojej ofercie.

Właśnie dlatego już na początku musisz określić, do kogo mówisz, w jakiej sytuacji go zastaniesz i co Twój odbiorca ma zrobić po przeczytaniu Twojego posta. To Ci ułatwi tworzenie treści, które działają.

2. Dobre treści na Instagramie są dostosowane do etapu, na którym jest Twój klient

Jeśli chcesz, żeby Twój nowy obserwator został Twoim klientem, musisz go przeprowadzić przez konkretną ścieżkę – w marketingu nazywamy ją lejkiem sprzedażowym. Robisz to za pomocą treści, z założeniem, że dla każdego etapu lejka te treści będą nieco inne. Czego innego potrzebuje odbiorca, który dopiero Cię poznał i zastanawia się, czy kliknąć Obserwuj, a czego innego – odbiorca, który wie, że masz produkt, ale nie jest pewien, czy to coś dla niego.

Różnić będą się też formaty treści – bo do zdobywania nowych odbiorców będziesz tworzyć karuzele i rolki oraz zwracać uwagę na hashtagi, a do budowania relacji z obecnymi obserwatorami użyjesz stories.

3. Dobre treści na Instagramie są o Twoim odbiorcy

Ja wiem, że to Twój Instagram, Twój produkt i Twój odbiorca – ale dobre treści nie powinny być o Tobie. Bo widzisz, Twojego odbiorcę najbardziej interesuje on sam. Jeśli chcesz więc, żeby Twoje treści go interesowały – musisz w nich mówić właśnie o nim, o jego problemach i o tym, jak dzięki Tobie je rozwiąże.

Dobre treści na Instagramie są także skierowane bezpośrednio do Twojego odbiorcy. Jeśli chcesz, żeby to widział i czuł, to mów do niego na Ty. Pisanie na Instagramie per Wy – czasami ma sens, ale sprawia, że Twój odbiorca czuje, że ginie w tłumie. A na pisanie per Pan, Pani, czy Państwo na Instagramie nie ma miejsca. Na Instagramie nie ma żadnych Pań, Panów i Państwa.

Wiadomość pisana per Państwo jest do nikogo.

Sylwia rospondek

Zresztą zobacz:

Jeśli chcą Państwo, żeby Państwa odbiorca widział, że Państwa treści są dla niego, to proszę pisać do niego na Ty.

A teraz:

Jeśli chcesz, żeby Twój odbiorca widział, że treści są dla niego, to pisz do niego na Ty.

Jestem pewna, że w pierwszym zdaniu szybko się zgubiłaś i wcale nie czujesz, że to było coś dla Ciebie!

4. Dobre treści na Instagramie przykuwają uwagę dobrym nagłówkiem

O nagłówkach mam cały odcinek nagrany z Łukaszem Hodorowiczem. Ale jedną myśl z tego odcinka Ci przypomnę: nagłówek nie jest po to, żeby sprzedawać.

On jest jak ten okrzyk pana z kukurydzą na polskiej plaży. Jak usłyszysz najpierw “nagłówek” – Gorrrąca kukurydza, lody, wata cukrowa!, to zaczynasz się rozglądać i słuchać, co ten pan ma Ci jeszcze do powiedzenia. A jak zawoła w końcu radośnie Ludzie, ludzie, 500 plus dostajecie, a na watę żałujecie?! (to prawdziwy okrzyk z plaży w Pustkowie), to wyciągasz portfel i kupujesz, bo argument był celny.

Dlatego używaj nagłówka zgodnie z przeznaczeniem – po to, żeby przykuć uwagę odbiorcy.

Po więcej o mocnych nagłówkach wpadnij pod adres CzarujeSlowami.pl/13

5. Dobre treści na Instagramie da się podsumować jednym zdaniem

Dobra treść jest jak nawigacja, która prowadzi Cię najkrótszą możliwą drogą do celu. Słaba treść jest jak ten taksówkarz, który wywozi Cię przez 5 sąsiednich miejscowości, żeby na koniec skasować Cię jak za zboże.

O czym był Twój post? Opisz go jednym zdaniem. To proste ćwiczenie pokaże Ci, czy Twój post jest dobry i odbiorcy będą wiedzieli, o czym w ogóle mówisz. Jeśli nie jesteś w stanie zebrać wszystkiego w jednym zdaniu, to znaczy, że musisz coś z tego posta usunąć.

6. Dobre treści kończą się call to action

Jeśli chcesz osiągnąć konkretny efekt, zachęcić odbiorcę do konkretnego działania – użyj call to action, czyli wezwania do działania. Powiedz swojemu odbiorcy wprost, co powinien zrobić, kiedy skończy czytać Twój post: Zarezerwuj termin, Umów wizytę, Skorzystaj z bezpłatnego okresu próbnego, Zapisz zanim zapomnisz.

Pamiętaj, że dobre i skuteczne call to action to takie, które nie mówi o wysiłku. Unikamy rzeczy w stylu: Wypełnij formularz, żeby odebrać bezpłatną konsultację, bo to od razu pokazuje w wyobraźni wizję mozolnego wypełniania okienek przez godzinę – lepiej powiedzieć: Odbierz bezpłatną konsultację.

A druga rzecz: dobre call to action mówi o korzyści: Odbierz bezpłatną konsultację, Odbierz e-booka za darmo czy Zapisz, żeby móc później wrócić do tej karuzeli.

7. Jeśli chcesz tworzyć dobre treści, to twórz treści, a potem sprawdzaj statystyki i wyciągaj wnioski

Tworzenie treści to umiejętność, którą rozwiniesz tylko w jeden sposób: tworząc treści. Nikt nie zaczyna od tworzenia wybitnych treści. Twoje pierwsze treści raczej będą słabe lub co najmniej – średnie. Ale każda kolejna będzie lepsza. Twój dziesiąty post będzie lepszy od pierwszego, a setny – skuteczniejszy od dziesiątego. Właśnie dlatego nie czekaj – twórz, publikuj i działaj. 😉 Nie czekaj bezczynnie – nie nabierzesz wprawy od siedzenia i patrzenia się w migający kursor.

A potem raz na miesiąc sprawdź statystyki: które z Twoich postów miały najlepsze wyniki (zasięg, zapisy, udostępnienia, komentarze, serduszka, liczbę zdobytych nowych obserwatorów) i zastanów się, jak możesz te wyniki powtórzyć.

Ja zrobiłam coś podobnego w moim e-booku – znajdziesz tam wyniki moich najlepszych postów oraz krótką analizę, co zadziałało. To są gotowe pomysły na posty, które możesz wykorzystać także u siebie, w swoim biznesie.

I to najlepszy moment, żeby podziękować Rafałowi Kujawie – te wyniki postów osiągnęłam właśnie dzięki niemu. Rafi, dziękuję za to, czego mnie nauczyłeś w Instagram Business Club!

Podsumowanie

Oto najważniejsze wskazówki z tego odcinka, które warto zanotować na później:

  1. Zanim zaczniesz tworzyć, określ cel i grupę docelową Twoich treści na Instagramie
  2. Dostosuj swoje treści do etapu, na którym jest Twój klient
  3. Mów o tym, co interesuje Twojego odbiorcę najbardziej – o nim samym
  4. Przykuj uwagę dobrym nagłówkiem
  5. Bądź konkretna – sprawdź, czy Twój post da się podsumować jednym zdaniem
  6. Użyj wezwania do działania, czyli call to action
  7. Twórz treści, sprawdzaj statystyki i wyciągaj wnioski, co działa

I to już wszystkie wskazówki, jak tworzyć dobre i skuteczne treści na Instagramie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zastosować je w praktyce – zaobserwuj mój podcast. Już w kolejnym, 16. odcinku opowiem Ci o 10 konkretnych trikach i taktykach, które stosuję w swoich postach. Zapisz się też na listę zainteresowanych e-bookiem o skutecznych treściach na Instagramie – dowiesz się z niego jeszcze więcej.

Podobał Ci się ten odcinek? Koniecznie zostaw 5 gwiazdek w Spotify lub Apple Podcasts, lub opinię tekstową. Możesz też napisać komentarz poniżej, pod wersją tekstową tego odcinka.

Pamiętaj, żeby zarezerwować miejsce na konferencji Oli Gościniak, na której występuję: https://olagosciniak.pl/konferencja2023. Z kodem sylwiar bilet tańszy o 20 zł!

W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!

Jak Ci się podobał ten odcinek? Którą z moich wskazówek zastosujesz najpierw? Która z nich zaskoczyła Cię najbardziej? Daj mi znać w komentarzu!

15: Jak tworzyć skuteczne treści na Instagramie? 7 praktycznych wskazówek, które Ci w tym pomogą Podcast #TysiacZnakow
UDOSTĘPNIJ
Przewiń do góry