NOWOŚĆ: Potrzebujesz szybkiego wsparcia bez oczekiwania na termin? Sprawdź moje produkty w sklepie! >>
kobieta pisze w notesie - jak stworzyć portfolio copywritera?

Dobry freelancer portfolio mieć musi – tak uważam. Nawet klienci z polecenia czasami chcą zobaczyć wcześniejsze realizacje. W poniższym poście opowiem Ci o swoich pomysłach i sposobach na dopracowane portfolio copywritera.

Dodatkowo, w treści podzielę się także linkami do kilku innych wartych uwagi materiałów na temat portfolio freelancera.

Jak stworzyć swoje portfolio copywritera? 10 rad z życia wziętych

1. Przede wszystkim je zbuduj

Nie musi być od razu doskonałe. Nic nie stoi na przeszkodzie, by z czasem je poprawiać i udoskonalać. 🙂

2. Pokaż się z najlepszej strony

Jak to ujęła Agnieszka Skupieńska w Biznesowych puzzlach, portfolio jest jak obiad z teściową. Na taką okazję nie podajesz pierogów z paczki, tylko przygotowujesz swoje popisowe danie.

Z portfolio jest dokładnie tak samo – serwuj w nim tylko swoje najlepsze dokonania.

3. Nie linkuj – screenuj

Oj, jak mnie boli, gdy widzę linki w portfolio!

OK, to z wielu względów wygodne, ale jednak niebezpieczne. Taka strona może zniknąć z sieci. Może zniknąć Twój artykuł. Może też zostać zmieniony (a już nie daj Boże na gorsze).

Dlatego znacznie lepiej jest robić screeny swoich artykułów (i to niedługo po opublikowaniu). Zrzuty ekranu możesz trzymać w jednym miejscu, na przykład na dysku Google.

Kiedy robiłam swoje własne portfolio, znalazłam te wskazówki u Artura Jabłońskiego i absolutnie nie żałuję, że z nich skorzystałam.

4. Trzymaj portfolio u siebie

Przechowuj je na swojej stronie lub swoim dysku, w miejscu, do którego masz hasło i możesz nim zawsze wygodnie zarządzać.

To tak, jak z social mediami – lepiej mieć własną stronę, niż budować markę np. tylko na Facebooku, który kiedyś może zniknąć lub bez powodu zbanować Twoje miejsce w sieci. Myślę, że z portfolio w jakichś “portfoliowych serwisach” jest podobnie.

Poza tym Klaudyna mówiła również o tym, że mogą się tam wyświetlać kompletnie nieadekwatne reklamy.

5. Zadbaj o łatwy do zapamiętania adres strony

Tak, żebyś w każdej chwili mógł z palca wpisać link w wiadomości, zamiast go szukać w zakładkach. U mnie jest to https://czarujeslowami.pl/portfolio/ czyli dosłownie: adresdomeny/portfolio.

6. Nie bój się chwalić

Opowiedz coś o sobie. Wyeksponuj najciekawsze treści. Przytocz opinie zadowolonych klientów.

Portfolio to nie tylko zbiór tekstów. Dobrze jest zacząć od krótkiego opisu siebie, swojej działalności, czy rekomendacji i pokazać się z jak najlepszej strony.

7. Zadbaj o stronę wizualną

Portfolio powinno być czytelne, przyjemne dla oka i łatwe w nawigacji. Nie może zniechęcać potencjalnych klientów. Dlatego właśnie wysyłanie zbioru plików Word (bez ani jednej grafiki między akapitami) może nie być najlepszym pomysłem.

8. Ułatw kontakt ze sobą

Umieść CTA (“napisz do mnie”, “wyślij maila”, “zamów teksty”) oraz formularz kontaktowy lub swojego maila w treści portfolio. Dzięki temu przekonany klient będzie mógł od razu do Ciebie napisać.

9. Aktualizuj

Regularnie wyrzucaj to, co zbędne. Zostawiaj tylko najbardziej smakowite kąski. 😉 Publikuj aktualne prace w swoim portfolio copywritera. W ten sposób pokażesz, że inni ci zaufali (społeczny dowód słuszności), masz co robić i rozwijasz się.

10. To miejsce na Twoją radę!

Podziel się nią w komentarzu pod wpisem.

Co byś dodał do mojej listy? Na co zwrócić uwagę przy budowaniu portfolio?

Jak zbudowałam swoje portfolio? Portfolio copywritera
Przewiń na górę