NOWOŚĆ: Potrzebujesz szybkiego wsparcia bez oczekiwania na termin? Sprawdź moje produkty w sklepie! >>
strona główna ITLevel Częstochowa - teksty na stronę główną teksty do zakładek opisy do zakładek na stronę internetową

W maju zeszłego roku przyszła do mnie ekipa z zaprzyjaźnionej firmy informatycznej, która postanowiła uruchomić nową markę lokalną: ITLevel – wyższy poziom IT. W tym case study opiszę Ci, co zrobiliśmy, żeby dobrze wystartować!

Spis treści:

  1. Czym zajmuje się mój klient?
  2. Od czego zaczęłam współpracę z firmą ITLevel?
  3. Jak budowaliśmy nową markę krok po kroku?
  4. Efekty naszej współpracy i opinia klienta

Czym zajmuje się mój klient?

ITLevel to firma informatyczna, specjalizująca się w obsłudze informatycznej (outsourcing IT) dla małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych na terenie Częstochowy i okolic. Chłopaki wspierają w bieżących zadaniach związanych z IT i migracjach poczty. Oprócz tego projektują i budują serwerownie, dostarczają i przygotowują sprzęt komputerowy, urządzenia sieciowe oraz oprogramowanie.

Słowem: robią bardzo potrzebne rzeczy, które często są trudne do wytłumaczenia, pełne informatycznego żargonu i anglojęzycznych nazw. I to było nasze największe wyzwanie: opisać ich działalność w prosty i przejrzysty sposób.

Od czego zaczęłam współpracę z firmą informatyczną ITLevel?

Współpracowaliśmy od samego początku, więc to ja motywowałam chłopaków, żeby określili, z kim pracują i kto jest ich idealnym klientem. Bardzo zależało mi na tym, żeby treści, które będą mieli na stronie, nie były typowymi tekstami o IT, tylko prostą, przejrzystą i konkretną ofertą, z jasnym zakresem współpracy.

Nasz cel

  • wystartować z nową marką w internecie, zbudować pozycję dla zupełnie nowej strony firmowej

Nasze wyzwania

  • brak zebranych informacji na temat grupy docelowej, oferty – wszystko powstawało równolegle z treściami, byli już klienci, ale trzeba było znaleźć dla nich jakiś wspólny mianownik

Rozwiązanie

  • rozmowa z klientem i zebranie informacji o grupie docelowej
  • analiza i opracowanie krótkiej strategii (okazało się, że klienci zwykle są spoza branży IT, więc specjalistyczny język będzie ich odstraszać)
  • opracowanie trudnych, specjalistycznych treści o IT językiem przejrzystym i zrozumiałym dla klientów firmy, z zastosowaniem technik perswazji i języka korzyści

Zakres prac:

  • opracowanie celu treści na stronę internetową (przede wszystkim, zbudowanie pozycji w Google oraz wizerunku eksperta)
  • opracowanie koncepcji grupy docelowej
  • opracowanie ciekawych i nieszablonowych tekstów na stronę www
  • współpraca z projektantem strony internetowej
  • stworzenie firmowego bloga od podstaw
  • tworzenie artykułów o IT na firmowego bloga

Zadania dodatkowe (zrealizowałam je na specjalne życzenie, bo to zaprzyjaźniona firma):

  • opracowanie prostej identyfikacji wizualnej (kolorystyka, fonty)
  • stworzenie profili w social mediach
  • tworzenie i publikacja treści w social mediach
  • wprowadzanie zmian na stronie i odświeżenie strony głównej
  • marketingowe wsparcie i doradztwo

Jak budowaliśmy nową markę krok po kroku?

Paweł z ITLevel przyszedł do mnie na etapie, kiedy mieli już pierwszych klientów i chcieli dotrzeć do kolejnych podobnych. Postanowili w tym celu zbudować swoją stronę internetową, dzięki której będą widoczni w Google.

Zespół ITLevel przyszedł do mnie z ogromną wiedzą na temat branży IT i swojej pracy. Nie mieli jednak pomysłu, w jaki sposób o niej opowiadać swoim potencjalnym klientom. Nie mieli również opracowanej strategii, ani określonej persony (idealnego klienta).

Musiałam więc przeprowadzić ich przez cały proces: od opracowania persony i prostej strategii, aż po zebranie informacji i opracowanie skutecznych tekstów na stronę internetową, zgodnych z ustaloną przez nas wspólnie strategią działań.

Od czego zaczęliśmy?

Wyszłam od zebrania informacji, z jakimi klientami ITLevel chce pracować. Opracowałam konkretne persony na podstawie tego, jakie osoby najczęściej zgłaszają się do nich po współpracę, co wiedzą o ich pracy, z jakimi problemami się zgłaszają. Znalazłam wspólny mianownik!

Zebraliśmy też w jednym miejscu informacje o ofercie ITLevel: co robią, dla jakich firm, na jakim terenie, w jaki sposób mogą pomóc swoim klientom.

Uporządkowaliśmy wszystkie dane na temat firmy i jej klientów, by opracować skuteczne teksty na stronę internetową, które pomogą ITLevel pozyskiwać podobnych klientów.

Co zrobiłam dla klienta?

Naszym celem było wystartowanie z nową marką specjalistyczną, która jest przystępna i otwarta dla swoich klientów. Zaczęłam od rozpisania konspektu strony internetowej, czyli tego, jak ma wyglądać jej struktura, jakie zakładki się mają na niej pojawić. To było ważne zadanie w kontekście współpracy z projektantem strony.

Dostarczyłam projektantowi:

  • informacje, jakie strony internetowe są dobrym wzorem
  • jaka ma być identyfikacja wizualna (kolorystyka, fonty)
  • jaka ma być struktura strony: jakie treści i zakładki mają się pojawić na stronie

Kiedy projektant tworzył stronę internetową, ja pracowałam nad treściami do najważniejszych zakładek: na stronę główną, do zakładki Współpraca (tutaj także do podstron z konkretnymi usługami) oraz do zakładki Kontakt.

W tworzeniu treści skupiłam się na tym, żeby w maksymalnie prosty i czytelny sposób przekazać, czym się zajmuje firma ITLevel i przełożyć specjalistyczny język IT na proste i przystępne treści. Była to najtrudniejsza i najważniejsza część naszej współpracy. I tutaj napiszę coś kontrowersyjnego, ale było mi łatwiej przez… brak specjalistycznej wiedzy na temat IT. Uniknęłam dzięki temu efektu klątwy wiedzy (mówienia o usługach firmy w zbyt trudny dla klientów sposób), ponieważ widziałam, w jakich miejscach sama mam trudności ze zrozumieniem oferty.

Kiedy strona internetowa była gotowa, stworzyłam profile w social mediach dla marki i podlinkowałam do strony internetowej.

To była wyjątkowa współpraca, bo na każdym etapie konsultowałam się z zespołem ITLevel, żeby opracować treści, które najlepiej oddają to, co informatycy chcą o sobie powiedzieć. A nie chcieli powiedzieć za dużo. 😉

Kiedy treści zostały opublikowane na stronie internetowej, zakończyliśmy najważniejszy etap naszej współpracy i przeszliśmy do działań bieżących.

W tej chwili:

  • tworzę artykuły na firmowego bloga ITLevel
  • zajmuję się edycją strony na WordPressie (ostatnio odświeżyłam wygląd strony głównej ITLevel)
  • tworzę posty do social mediów: LinkedIn, Facebooka i na Instagram
  • wspieram marketingowo i doradzam w bieżących sprawach
  • zaczynam odświeżać treść zakładek na stronie (po roku wyklarowało nam się pięknie sporo rzeczy i mogę teraz zoptymalizować treści pod kątem bardzo precyzyjnie określonych odbiorców)

Najciekawszy pomysł w naszej współpracy: artykuł o TeamViewerze

Wierzę w copywriting, który ułatwia życie przedsiębiorcy i jego klientom – bo tak to właśnie powinno wyglądać. Jak wprowadziłam to w życie tym razem?

Informatycy z ITLevel często konfigurują ustawienia na komputerach klientów za pomocą aplikacji TeamViewer. Dzięki temu mogą udzielić wsparcia dosłownie w kilka minut po telefonie od klienta. Ich nowi klienci jednak zwykle tej aplikacji nie mają.

Do tej pory chłopaki musieli wszystko tłumaczyć klientowi przez telefon: jak pobrać aplikację ze strony producenta, zainstalować i uruchomić.

Zaproponowałam więc, że podepnę link do pobrania aplikacji bezpośrednio w menu na ich stronie oraz opracuję krótki wpis na blogu z dokładną instrukcją, jak pobrać ten program. Dzięki temu dzisiaj specjaliści z ITLevel nie muszą tracić wielu minut na długie tłumaczenie, tylko po prostu mówią: Proszę wejść na stronę ITLevel, kliknąć w napis “TeamViewer” i pobrać aplikację na komputer. Instrukcja, jak to zrobić, wyświetli się na stronie.

Ich klienci są zadowoleni, bo jest im łatwiej i szybciej uzyskują wsparcie. Dodatkowo rośnie liczba wejść na stronę ITLevel. Słowem, win:win:win, czyli tutaj każdy zyskuje. 🙂

artykuł na bloga ITLevel - copywriting, który ułatwia życie firmie i jej klientom
Przykład podstrony i artykułu na blogu, które ułatwiają życie firmie i jej klientom

Efekty naszej współpracy

Wyniki strony w Google mówią same za siebie: stale rosną.

Wyniki strony ITLevel rok do roku – liczba unikalnych użytkowników ciągle rośnie!

Wniosek? Warto zadbać o dobrej jakości treści wizerunkowe na stronie internetowej. Takie, które nie będą napisane tylko dla robotów Google, pod pozycjonowanie, ale takie, które zrobią dobre wrażenie na klientach i mówią do klientów ich językiem. Takie które odróżniają Twoją firmę od konkurencji.

Nawet na specjalistyczne, trudne tematy takie jak IT można pisać prosto, czytelnie i zrozumiale, tak, żeby zrozumieli nawet klienci spoza branży. Misja zakończona sukcesem, a teraz idziemy po więcej!

A Paweł z ITLevel jest zadowolony – jak widać!

Opinia mojego klienta

⭐⭐⭐⭐⭐

opinia o współpracy z Sylwia Rospondek CzarujeSlowami - treści wizerunkowe na stronę www i artykuły - Paweł Sikora ITLevel Częstochowa

Paweł Sikora
specjalista ds. IT, właściciel ITLevel.pl

Podsumowanie

I to już wszystko na dziś! To było pierwsze case study, którym się z Tobą podzieliłam. Będą kolejne! Ale najpierw: jak Ci się podobało to dzisiejsze? Powiedz, powiedz, powiedz!

Potrzebujesz copywritera, który opracuje skuteczne treści dla Twojej nowej marki? Porozmawiajmy!

Zapisz się na listę priorytetową, a ja odpowiem Ci w 24 godziny

Jak zbudować nową markę i stworzyć skuteczne treści na stronę internetową? Case study ITLevel – firmy informatycznej
Przewiń na górę