12 rzeczy, po których poznasz droższego, ale lepszego copywritera

pieniądze koło klawiatury i smartfona - dobry copywriter nie może być tani

To będzie wpis jedyny w swoim rodzaju. Kiedy jesteś klientem, być może nie zawsze wiesz, na co zwrócić uwagę, by stwierdzić, czy stać Cię na danego copywritera i czy stawka, którą mu proponujesz, jest OK. Podpowiem Ci dziś, jak to rozpoznać.

Zacznijmy od najważniejszej sprawy.

Copywriter może być tani albo dobry. Innej opcji nie ma.

I dlatego uważam, że ma prawo być tani tylko na początku swojej działalności.

Wtedy, gdy zależy mu, żeby uzbierać jak najwięcej zleceń do portfolio. Kiedy jeszcze nie ma tej swobody tworzenia, którą może się pochwalić doświadczony content creator.

Gdy nie ma wprawy, nie wie, ile mu zajmie stworzenie tekstu i nie potrafi go odpowiednio wycenić.

Gdy brakuje mu wiedzy i doświadczenia, za które mógłby oczekiwać większych pieniędzy. Wtedy niższa stawka może go jeszcze satysfakcjonować.

Ale już dobry copywriter z doświadczeniem powinien dobrze zarabiać. Może faktycznie stworzenie tekstu zajmuje mu mniej czasu niż początkującemu. Może to dla niego mniejszy wysiłek.

Ale… poświęcił kilka lat, by tak było.

Rozwijał się. Zbierał doświadczenie i wiedzę. Wyrabiał sobie markę. Pracował dla znanych firm, zdobywając swoje niepowtarzalne know-how, dzięki któremu teraz stworzy dla Ciebie najlepsze treści.

Jeszcze lepsze niż kiedyś.

Kiedy idziesz do znanego fryzjera, u którego czeszą się gwiazdy, nie masz obiekcji, że cena za zwykłą usługę jest u niego kilkukrotnie wyższa niż w salonie „Grażyna” dwie ulice dalej.

To skąd te obiekcje, gdy trafiasz do copywritera, który pracował z topowymi markami?

Podsumujmy więc naszą listę sygnałów, które wskazują, że Twój upatrzony copywriter ma wyższe stawki i nie należy go obrażać propozycjami w stylu 15 zł/1 000 znaków ze spacjami. 🙂

Jak działa copywriter, który ma wysokie stawki?

  • Może się pochwalić doświadczeniem w pracy dla dużych marek – przykładowo, ja pracowałam dla x-kom, al.to, 3mk i Wyborczej.
  • Długo zdobywał wiedzę i umiejętności, nierzadko nawet decydując się na etat w znanej firmie. Ja mam ponad 6 lat doświadczenia.
  • Tworzył projekty od samego początku. Ja w tej chwili wspomagam w ten sposób firmę informatyczną ITLevel – outsourcing IT.
  • Ma lub wyrabia sobie swoją markę osobistą i nie boi się występować jako ekspert.
  • Prowadzi dopracowanego bloga oraz chętnie wypowiada się w social mediach w branżowych dyskusjach.
  • Odpisuje na wiadomości w określonym czasie – sprawnie, ale niekoniecznie natychmiast (ja na przykład odpowiadam w ciągu 1 dnia roboczego).
  • Ma mało firm w portfolio – słowem: nie musi się łapać każdego bieda-zlecenia, by przetrwać.
  • Nie ukrywa, że szanuje swój czas – a to znaczy, że zamiast brać każde tanie zlecenie, woli poczekać na te lepsze i w tym czasie się dokształcić lub po prostu odpocząć.
  • Potrafi korzystać ze swojego doświadczenia, doradzi Ci i wyperswaduje niektóre pomysły, np. wyjaśni, że wyśrodkowywanie wpisów na blogu zniechęca odbiorców.
  • Ma szerokie zawodowe zainteresowania; zna się nie tylko na copywritingu, ale też na sprzedaży, SEO, e-commerce, e-mail marketingu, Google Ads, Facebook Ads…
  • Specjalizuje się w określonej tematyce – np. pisze głównie o marketingu, pracy, social mediach. Albo zajmuje się określonym rodzaje treści – np. copywritingiem sprzedażowym dla twórców.
  • Troszczy się o Twój biznes, jak o swój własny. Teksty dla Ciebie tworzy z takim samym uczuciem, jak dla siebie samego. I zapewniam Cię, że na pierwszy rzut oka widać, że ktoś pisze z radością i od serca. 🙂

Znalazłeś copywritera, który może się podpisać pod co najmniej kilkoma z powyższych stwierdzeń? Jego stawka nie jest najniższa na rynku?

Świetnie trafiłeś. Nie przejmuj się wyższymi cenami. Droższe sprzedażowe teksty to nie wydatek, a inwestycja, dzięki której rozwijasz swoją firmę.

Co jeszcze Twoim zdaniem może wskazywać na to, że Twój copywriter może mieć wyższe stawki? Czy warto zapłacić więcej za lepszą jakość?

Potrzebujesz sprawdzonego copywritera? Napisz: sylwia@czarujeslowami.pl

12 rzeczy, po których poznasz droższego, ale lepszego copywritera
UDOSTĘPNIJ
Przewiń do góry