NOWOŚĆ: Potrzebujesz szybkiego wsparcia bez oczekiwania na termin? Sprawdź moje produkty w sklepie! >>
blog-firmowy-dlaczego-warto-go-prowadzic-Tysiac-Znakow-Sylwia-Rospondek-CzarujeSlowami

Mamy 2022 rok, a ja ciągle spotykam ludzi, którzy dziwią się, po co im blog firmowy. Zebrałam więc kilka najważniejszych powodów, dlaczego opłaca Ci się tworzyć bloga na swojej firmowej stronie. Bo że się opłaca – mogę Ci to zagwarantować!

Spis treści:

  1. Blog firmowy zwiększa ruch
  2. Dopracowane artykuły wzbudzają zaufanie Twoich odbiorców
  3. Blog firmowy sprzedaje i zarabia dla Ciebie
  4. Na blogu możesz rozwinąć temat
  5. Blog to dobre miejsce do publikowania case study
  6. Blog firmowy jest ponadczasowy
  7. Blog to Twoja własność
  8. Blog zaskoczy Cię efektami
  9. Blog firmowy to inwestycja, a nie koszt

Wersja audio

Ten wpis ma także wersję audio, której posłuchasz tutaj oraz w swoich ulubionych aplikacjach podcastowych.

Kto znajdzie, w którym miejscu się pomyliłam w nagraniu? Możesz mi napisać w komentarzu. 😉

Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Posłuchaj tutaj:

Posłuchaj na Spotify

Linki do miejsc, o których wspominam w nagraniu

Mój newsletter: czarujeslowami.pl/newsletter

Mój Instagram: @czarujeslowami

Mój blog: czarujeslowami.pl/blog

Moja strona internetowa: czarujeslowami.pl

Artykuł ze statystykami dotyczącymi blogów: Ultimate List of Blogging Statistics and Facts (Updated for 2022)

Wpis o regule wdzięczności i innych regułach Cialdiniego, które możesz wykorzystać w marketingu: 6 reguł Cialdiniego, które warto wykorzystać w pracy freelancera

Moje wpisy, które opracowałam, żeby wysyłać je klientom zamiast rozbudowanych maili:

Jak pisać bez błędów? 6 sprawdzonych sposobów copywritera

Jak pracuje copywriter? Jak ja pracuję? Moja zasada 6R

Plan treści na Twojego bloga lub do social mediów: Zamów plan treści

Tworzenie artykułów na Twojego firmowego bloga: Zamów tworzenie skutecznych treści

Skontaktuj się ze mną: kontakt@czarujeslowami.pl

Superhosting, który gorąco polecam (sama z niego korzystam!): Sprawdź hosting dla nietechnicznych

Z kodem: czarujeslowami odblokujesz 10% zniżki!

Zwiększasz ruch na swojej stronie

A większy ruch to więcej potencjalnych klientów. Więcej zapytań ofertowych, więcej maili i w efekcie – więcej udanych transakcji!

Firmy, które prowadzą blogi firmowe, otrzymują 2 razy więcej maili od klientów.*

Umówmy się – jak często zmieniasz opisy w zakładkach na swojej stronie? No właśnie. Więc strona stoi jakby nieużywana. I Google też może tak do niej wtedy podchodzić.

Firmowy blog to okazja do aktualizacji treści na stronie – Google lubi to. I odbiorcy też. Innymi słowy, tworząc regularnie treści na firmowego bloga, dbasz o SEO swojej strony.

Dzięki regularnie aktualizowanemu blogowi pokazujesz, że Twoja strona żyje, że coś się na niej dzieje. A wtedy ani roboty Google, ani klienci nie mają wątpliwości pt. Czy ta firma aby na pewno jeszcze działa?

W efekcie Google pokazuje Twoją stronę większej liczbie osób, na wyższych pozycjach w wyszukiwarce, a klienci są bardziej chętni, by z Tobą porozmawiać o ofercie.

Wzbudzasz zaufanie odbiorców

Gdzie możesz najlepiej pokazać, że jesteś ekspertem? Właśnie w dopracowanych wpisach na swoim firmowym blogu.

Tworząc treści, w których opowiadasz o swojej pracy, dzielisz się wskazówkami i case study, pokazujesz swoim klientom, że naprawdę masz pojęcie o swojej pracy. A stąd już blisko do nawiązania współpracy. 😉

Sprzedajesz i zarabiasz pieniądze dzięki blogowi

Content marketing sprzedaje.

Co to jest ten content marketing? Regularne tworzenie wartościowych treści dla odbiorców.

Wartościowych, czyli jakich? Takich, które rozwiązują problemy Twoich odbiorców.

Możesz więc pisać o najczęstszych problemach swoich klientów i podsunąć im rozwiązania.

Wbrew pozorom, to, że dajesz konkretne wskazówki, wcale nie oznacza, że Twoi odbiorcy od razu je zastosują. Ludzie są z natury leniwi i starają się unikać wysiłku. Zwłaszcza kiedy mają zrobić coś zupełnie nowego i nieznanego.

Pisząc konkretne artykuły, udowodnisz im jednak, że znasz się na rzeczy i że warto się do Ciebie zgłosić. A resztę zrobi reguła wdzięczności. 😉

Możesz szerzej opowiedzieć o różnych kwestiach

Ja często tak robię. Tworzę posty, które potem mogę podesłać klientom, by im wyjaśnić coś, co wymagałoby rozpisania się na całego maila. Ten wpis powstał właśnie z tego powodu. I ten artykuł.

W ten sposób odpowiadam na często przewijające się pytania i oszczędzam swój czas – bo wykonuję tę pracę raz. A potem wielokrotnie korzystam z jej efektów – już bez wysiłku.

Możesz pokazać ciekawe realizacje i przekonać nieprzekonanych

Blog to świetne miejsce do publikowania case study – czyli historii, w których jesteś bohaterem swojego klienta.

Nic nie przekona Twoich odbiorców bardziej, niż konkretny opis, co zrobiłaś i jakie wyniki osiągnęłaś. Z jakiego punktu startowałaś i do jakiego miejsca doprowadziłaś swojego klienta.

Jeśli tylko masz takie historie, którymi warto (i wolno Ci) się dzielić, to rób to śmiało!

Blog firmowy jest ponadczasowy

Wydaje Ci się, że teraz już nikt nie czyta blogów? Że wszyscy oglądają tylko rolki i instakaruzele? Że teraz warto inwestować tylko w social media?

Nieprawda!

W social mediach Twoje posty żyją dość krótko. To zaledwie kilka godzin, czasem doba – i za chwilę giną wśród zalewu innych treści.

Artykuły blogowe działają znacznie dłużej – nawet kilka lat po tym, jak je napisałaś. Twoi odbiorcy trafiają na nie na przykład wtedy, kiedy szukają konkretnych zagadnień w wyszukiwarce.

Ponad 50% blogerów zauważyło w ciągu ostatnich
2 lat trudności ze zdobywaniem ruchu na Facebooku.
W przypadku Google’a – podobne problemy zgłaszało zaledwie 20% blogerów.

Co to dla nas oznacza? Renesans blogów! Bo Google ciągle robi jedno – pozycjonuje wartościowe treści. A Facebook/Instagram? Facebook woli mieć awarie i wprowadzać ulepszenia, o które nikt nie prosił. 😉

Na dodatek, blog firmowy może być też świetnym źródłem treści do Twoich social mediów.

Już nie musisz wymyślać koła na nowo. Możesz robić tzw. recykling treści, czyli na podstawie wpisów na blogu, tworzyć posty na Facebooka, Instagrama, LinkedIn, Tik Toka i w inne miejsca. A przy okazji – bardzo skutecznie ożywić firmową stronę!

Blog firmowy to Twoja własność

Naprawdę, po tych wszystkich awariach Facebooka i Instagrama chcesz stawiać tylko na social media? Na miejsca w sieci, które nie są Twoje, które nie pozwalają Ci zobaczyć wszystkich szczegółowych statystyk, które mogą dosłownie w moment zniknąć z powierzchni ziemi razem z całą Twoją włożoną w nie pracą?

Które mogą kręcić algorytmami, jak chcą i pokazywać Twoje treści tylko nielicznym odbiorcom, bo tak?

Które mogą zbanować Cię, bo tak, bo z jakiegoś powodu uznały, że tworzysz szkodliwe treści? Wielu edukatorów się w ostatnim czasie z tym spotkało.

Blog firmowy jest Twój, na Twojej domenie i pozwala Ci tak naprawdę o wszystkim decydować. Jeśli tylko robisz kopie zapasowe (a dobry hosting o to dba), to możesz mieć pewność, że Twój blog przetrwa wszystkie social media.

Blog firmowy potrafi zaskoczyć efektami

57% marketerów zyskało klientów tylko dzięki pisaniu firmowego bloga.
Firmowy blog zwiększa liczbę potencjalnych klientów o 67%.

Ale powiedzmy to sobie od razu: efekty nie przyjdą natychmiast.

Tworzenie treści na blogu firmowym to proces i długofalowa inwestycja. Jeśli robisz to dobrze (czytaj: tworzysz regularnie dopracowane, wyczerpujące treści), możesz być pewna, że to się opłaci. Przychodzi moment, w którym Twój artykuł ląduje na pierwszej stronie wyszukiwarki i zaczyna przyciągać tłumy. A wśród tych tłumów są Twoi klienci!

Z czasem takich artykułów masz na stronie coraz więcej, więc zyskujesz coraz więcej okazji do zdobywania nowych czytelników, zwiększania ruchu na stronie i zdobywania klientów.

Potrzebujesz tylko 3 rzeczy: cierpliwości, regularności i staranności.

Blog firmowy to inwestycja, która zawsze się zwraca

To jak? Przekonałam Cię? Widzisz, że tworzenie bloga firmowego Ci się opłaca? Że ten wysiłek Ci się zwróci, przyniesie klientów i pieniądze?

Dodam jeszcze na koniec, że wcale nie musisz tego robić zupełnie samodzielnie. Wiem, że to może nie być dla Ciebie takie proste, jeśli ostatnie, co pisałaś, to wypracowania w szkole.

W takiej sytuacji możesz śmiało zatrudnić do tego copywritera, który tworzy treści na blogi firmowe. Dobry copywriter stworzy dla Ciebie przemyślany harmonogram treści oraz teksty na bloga. Zadba o regularne publikowanie artykułów, dobór słów kluczowych i wszystko, co sprawia, że blogowanie Ci się opłaci.

Możesz też tworzyć treści samodzielnie i zlecić ich redakcję oraz korektę, czyli dopracowanie.

Wszystko zależy od Ciebie – ale nie musisz się tym wszystkim zajmować!

Jeśli chcesz zlecić tworzenie treści na swojego firmowego bloga, zgłoś się do mnie. Pomogę Ci!

*Źródło wszystkich podawanych przeze mnie statystyk: Ultimate List of Blogging Statistics and Facts (Updated for 2022)

We wpisie umieściłam link partnerski do najlepszego hostingu pod słońcem, z którego jestem ogromnie zadowolona. Jeśli szukasz hostingu dla nietechnicznych, sprawdź ten, z którego ja korzystam – HashMagnet!

Odblokuj zniżkę 10% z kodem: czarujeslowami

04: Dlaczego warto prowadzić blog firmowy? Sprawdź, po co Ci blog na Twojej stronie. Podcast #TysiacZnakow
Przewiń na górę