OSTATNIE TERMINY na marzec i kwiecień! Zapisz się już teraz

16: 10 sprytnych trików na większe zasięgi, zaangażowanie odbiorców i sprzedaż na Instagramie Podcast #TysiacZnakow

10 trików na większe zasięgi, więcej obserwatorów i skuteczną sprzedaż na Instagramie

Szukasz sposobu na większe zasięgi na Instagramie? Chcesz docierać do nowych odbiorców i rozruszać nieco obecnych obserwatorów? Świetnie – o tym właśnie jest ten odcinek! Podzielę się w nim z Tobą 10 sprytnymi trikami na sprzedaż na Instagramie, zasięgi i zaangażowanie, które stosuję w swoich postach. Posłuchaj i przetestuj u siebie!

Spis treści:

  1. Wersja audio
  2. Linki
  3. Wersja tekstowa

Wersja audio

Posłuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

Posłuchaj na Spreaker

Posłuchaj na Spotify

Linki

Wersja tekstowa: czarujeslowami.pl/16

Zarezerwuj miejsce na konferencji Oli Gościniak: https://olagosciniak.pl/konferencja2023
(pamiętaj o kodzie “sylwiar”. To kod, dzięki któremu dostaję wynagrodzenie – dziękuję, że mnie w ten sposób wspierasz!)

Moja strona: CzarujeSlowami.pl

Mój Instagram: https://www.instagram.com/czarujeslowami/

Odbierz bezpłatny rozdział e-booka o skutecznych treściach na Instagramie: CzarujeSlowami.pl/ebook

Rafał Kujawa na Instagramie: https://www.instagram.com/tojarafi/

Wyzwanie Instakaruzela: https://juspyrka.pl/sklep/wyzwanie-instakaruzela/

Karuzela – dlaczego warto wybrać AI zamiast copywritera? https://www.instagram.com/p/CsVVruILQt7/

Wersja tekstowa

Przedstawiam Ci dzisiaj 10 trików, które stosuję w swoich postach na Instagramie, żeby docierać do nowych odbiorców i zaangażować obecnych obserwatorów. Dzięki tym taktykom zdobywam obserwatorów, udostępnienia, zapisy, polubienia i dużo komentarzy pod postami.

Jak zwiększyć zasięgi, zaangażowanie i sprzedaż na Instagramie?

Oto 3 najważniejsze wskazówki:

  • daj się zareklamować u siebie w poście – to świetny sposób na większe zasięgi i komentarze,
  • wrzucaj proste linki do postów i na grafiki – dzięki temu zwiększasz sprzedaż produktu lub usługi,
  • zaproś współtwórcę do posta/rolki – w te sposób docierasz do nowych odbiorców.

10 trików na większe zasięgi, zaangażowanie i sprzedaż na Instagramie

1. Poproś obserwatorów o radę

Ludzie kochają dzielić się radami, wskazówkami i opowiadać o sobie. Wykorzystaj to i poproś swoich obserwatorów, żeby Ci doradzili, co zrobić w danej sytuacji, co oni by zrobili na Twoim miejscu, albo żeby polecili Ci narzędzie, specjalistę, czy serial.

Ta taktyka super się sprawdza w okienku na Instagramie. Wielokrotnie wrzucałam na stories jakąś historię czy problem i prosiłam obserwatorów o podzielenie się w okienku swoją radą.

W postach to też się często dobrze sprawdza – przypomnij sobie, ile komentarzy zbierał Marek Jankowski z Małej Wielkiej Firmy w swoich postach z serii Poleć specjalistę od… Marek już nie jest aktywny w social mediach, ale wciąż możesz znaleźć jego posty i zobaczyć, ile osób je komentowało.

Sprawdź Wyzwanie Instakaruzela i naucz się tworzyć skuteczne karuzele na Instagramie

2. Daj okazję do zareklamowania się

Twórz posty networkingowe, pod którymi ludzie mogą się przedstawić i opowiedzieć, czym się zajmują oraz zdobyć nowe znajomości na Instagramie. Podpowiedział mi to kiedyś najlepszy człowiek od Instagrama, czyli Rafał Kujawa. Teraz raz na jakiś czas wrzucam taki post z serii Daj się poznać! Przedstaw się w komentarzu i zdobądź nowych obserwatorów.

Co ważne, to jeśli na co dzień masz wyłączoną możliwość komentowania przez osoby, które Cię nie obserwują – na czas zabawy włącz tę opcję, będzie ciekawiej, dostaniesz więcej komentarzy i zdobędziesz nowych obserwatorów.

I to dobry moment na przerwę reklamową: Ten odcinek powstaje z tej okazji, że już niedługo premiera mojego e-booka o tworzeniu skutecznych treści na Instagramie. Mam dla Ciebie bezpłatny rozdział do pobrania – pobierz go pod adresem CzarujeSlowami.pl/ebook

I teraz zobacz, co zrobiłam: Pobierz go pod adresem… O tym jest punkt 3, czyli…

3. Używaj wezwania do działania

Po prostu powiedz swojemu odbiorcy, czego od niego oczekujesz. Co ma zrobić z Twoim postem, kiedy go już zobaczy i przeczyta. Napisz w opisie posta oraz na grafice czy też np. na ostatnim slajdzie karuzeli.

Jakiego call to action warto użyć na Instagramie? Ja często w karuzelach wrzucam Zapisz, zanim zapomnisz. Używałam też ostatnio Zgadzasz się? Udostępnij u siebie na stories oraz Co o tym sądzisz? Napisz w komentarzu.

O tym, jak jeszcze bardziej wzmocnić swoje call to action, piszę w moim e-booku o skutecznych treściach na Instagramie – zapisz się na listę zainteresowanych, żeby odebrać bezpłatny rozdział oraz dostać powiadomienie o starcie sprzedaży. Listę i bezpłatny rozdział znajdziesz pod adresem CzarujeSlowami.pl/ebook

4. Używaj prostych linków

Używaj ich na marginesach grafiki oraz w opisie posta. Ten prosty link musi być taki, żeby dało się go wpisać ręcznie – adres Twojej strony, ukośnik, 1 słowo. Np. u mnie to CzarujeSlowami.pl/instakaruzela albo CzarujeSlowami.pl/ebook.

Taki link z call to action na marginesie grafiki czy w opisie posta robi robotę. Szczególnie polecam wrzucanie takich linków, kiedy tworzysz karuzelę na podstawie wpisu blogowego lub odcinka podcastu i chcesz skierować swoich odbiorców do całości. No i oczywiście w ten sposób możesz też bardzo wygodnie promować swoje produkty, newsletter, usługi.

5. Rób karuzele!

Dziel się swoją wiedzą, wskazówkami, wrzucaj tutoriale… a czasem karuzele nieco mniej na serio, jak ta moja, dlaczego lepiej wybrać AI zamiast copywritera. 😉

Karuzela to super forma przekazywania wiedzy. Masz dużo miejsca, żeby opowiedzieć o swoim podejściu, podzielić się wartościowymi wskazówkami czy np. listą polecanych narzędzi.

Więcej o tym, dlaczego warto robić karuzele, opowiedziałam Ci w odcinku 14 – znajdziesz go oczywiście pod adresem CzarujeSlowami.pl/14

6. Rób recykling treści

Oto co możesz zrobić, żeby zadbać o regularność na swoim Instagramie, a jednocześnie oszczędzić czas. Możesz co jakiś czas dosłownie wrzucić jeszcze raz jakiś starszy post (w końcu Twoi najnowsi obserwatorzy na pewno go nie widzieli!). Możesz go nieco zmienić i zaktualizować.

Możesz zmienić formę – na przykład przerobić chwytliwą pogadankę ze stories na karuzelę.

Możesz też robić posty na podstawie swoich treści w innych miejscach – na przykład stworzyć karuzelę czy rolkę na podstawie wpisu na blogu, a pod koniec tej karuzeli i w opisie podlinkować ten wpis (i znowu, pamiętaj o prostych linkach).

7. Zaproś współtwórcę

To najlepsza metoda na to, żeby podwoić zasięgi. Warto tworzyć treści wspólnie, nawet z konkurencją (i właśnie dlatego warto dobrze żyć z konkurencją, zamiast hejtować 😉). Warto tworzyć wspólne posty, karuzele i rolki z osobami, które robią podobne rzeczy i które docierają do Twojej grupy docelowej.

Tylko uwaga – jeśli chcesz dodać współtwórcę, to musisz opublikować swój post z poziomu telefonu – tam dodajesz zdjęcie, przeklikujesz do dodawania opisu, klikasz w Oznacz osoby i w przycisk Zaproś współtwórcę, a następnie wyszukujesz osobę, z którą chcesz stworzyć wspólny post i klikasz w jej profil.

Zrzuty ekranu, jak to zrobić, znajdziesz poniżej:

jak dodać współtwórcę do posta na Instagramie?
Jak dodać współtwórcę do posta na Instagramie?

Oczywiście, dobrą praktyką jest też ustalić to najpierw, przed opublikowaniem posta. 😉 Ale na przykład z Justyną Spyrką podczas Wyzwania Instakaruzela ustaliłyśmy to tylko raz z góry, że wszystkie karuzele i posty związane z Wyzwaniem dodajemy jako współtworzone.

8. Wrzuć czasami coś bardziej prywatnego

W sensie, jasne, rozumiem, że jeśli prowadzisz profil biznesowy, to w Twoim interesie jest wrzucać rzeczy zawodowe, związane z Twoją firmą. Ale czasami warto się pokazać od nieco bardziej prywatnej strony.

I nie musisz wcale pokazywać swojego męża, czy dziecka (chociaż oczywiście, taka prywata-prywata, jak śluby, dzieci, urządzanie domu, działa bardzo dobrze – ale wcale nie jest konieczna, jeśli to przekracza Twoje granice).

Możesz za to pokazać, jak lubisz spędzać wolny czas, opowiedzieć o tym, co jest dla Ciebie ważne, co lubisz, czego nie lubisz, jakimi wartościami kierujesz się w życiu, albo np. post urodzinowy z 18 😉 faktami o Tobie.

Jeśli prowadzisz firmę – przedstaw członków zespołu. Najlepiej: 1 osoba w 1 poście. Pokaż zdjęcie i daj się wypowiedzieć tej osobie.

W ten sposób pokażesz swoim odbiorcom, że coś Was ze sobą łączy. Ja tę taktykę stosuję ostatnio częściej: wrzucam jakieś normalne zdjęcie zamiast grafiki i w opisie opowiadam więcej, na przykład o tym, jak przygotowywałam się do Wyzwania Instakaruzela czy nagrywałam wystąpienie na konferencję Oli Gościniak z Klaudyną Maciąg i Agatą Borowską.

PS Możesz kupić bilety pod adresem olagosciniak.pl/konferencja2023 Kod “sylwiar” (bez przerwy) obniży Ci cenę o 20 zł, a ja dzięki temu też otrzymam wynagrodzenie za Twój bilet. Myślę, że tu każdy zyskuje, dlatego warto sprawdzić!

9. Wrzucaj memy i treści nie do końca na serio

Profil biznesowy wcale nie musi być nudny i drętwy. Jeśli masz poczucie humoru, jeśli są rzeczy, z których można się pośmiać w Twojej branży – spróbuj tej formy postów i zobacz, jak się u Ciebie sprawdzą.

Jeśli wydaje Ci się, że nie umiesz robić memów, albo masz tak wyrafinowane poczucie humoru, że nikt go nie zrozumie – i tak spróbuj! Naucz się tego. Humor to dobry sposób, żeby czasem spuścić powietrze z balonika, odstresować siebie i odbiorców.

Sylwia rospondek

…a 10. wskazówka jutro u mnie na stories na Instagramie! Żartuję. Ale zobacz, co właśnie zrobiłam!

10. Buduj napięcie

To taktyka, która ma sporo wspólnego ze storytellingiem.

Kiedy zamierzasz opublikować jakąś ciekawą informację, post, który powinien dotrzeć do wielu obserwatorów, wzbudź oczekiwanie: opowiedz o nim wcześniej, zrób zapowiedź w poprzednim poście albo na stories. Możesz też na stories wrzucić licznik!

Inna opcja na wzbudzanie napięcia, to opowiadanie historii w kawałkach. Nie opowiadaj wszystkiego na raz, tylko podziel na “odcinki”. Opowiedz część. A potem zrób (jak twórcy seriali) cliff-hanger – urwij opowieść w najbardziej emocjonującym momencie i zapowiedz, że reszta jutro.

Podsumowanie

To były sprawdzone sposoby na większe zasięgi, więcej komentarzy i serduszek na Instagramie. Który z tych sposobów wybierasz dla siebie? Który z nich zastosujesz najpierw w swoich postach?

Podobał Ci się ten odcinek? Oceń go w Spotify lub Apple Podcasts. Moja ulubiona liczba gwiazdek to 5 gwiazdek! Możesz też zostawić opinię na Spotify lub w Apple Podcasts, lub pod wersją tekstową wpisu pod adresem: CzarujeSlowami.pl/16. Zajmie Ci to minutę, a mnie tworzenie, nagranie i zmontowanie tego odcinka zajęło aż 6 godzin – jak widzisz poniżej:

ile trwa przygotowanie odcinka podcastu?
Ile czasu trwa przygotowanie odcinka podcastu?

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej i mieć dostęp do dodatkowych materiałów z tego odcinka, to koniecznie zapisz się na mój newsletter pod adresem CzarujeSlowami.pl/newsletter.

Pamiętaj, żeby kupić bilet na konferencję Oli Gościniak pod adresem olagosciniak.pl/konferencja2023 z moim kodem rabatowym “sylwiar”.

W artykule umieściłam linki afiliacyjne (sponsorowane). Ciebie to nic nie kosztuje. Kiedy z nich skorzystasz, dostanę niewielką prowizję za Twoje kliknięcie lub zakup. W ten sposób możesz mi podziękować za to, czego się ode mnie właśnie nauczyłaś!

Jak Ci się podobał ten odcinek? Który z tych trików Cię zaskoczył? Daj mi znać w komentarzu!

16: 10 sprytnych trików na większe zasięgi, zaangażowanie odbiorców i sprzedaż na Instagramie Podcast #TysiacZnakow

Sprawdź Wyzwanie Instakaruzela i naucz się tworzyć skuteczne karuzele na Instagramie

Przewiń na górę